משפט

סמוטריץ' חוטף ביקורת: "התקפל כמו טאטאלע"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' חוטף אש ידידותית אחרי ההסכמות שהושגו סביב הקמת מנגנוני הפיקוח להעברת התקציבים לרשויות הערביות
דוד זולדן |  1
איילת שקד, בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, יונתן זינדל)
שרת הפנים לשעבר איילת שקד, מתייחסת להחלטה הדרמטית מהלילה להעביר את התקציבים שהיו מיועדים לרשויות הערביות, ועוקצת את שר האוצר בצלאל סמוטריץ'.
בשבועות האחרונים התייחסה שקד לסירובו העיקש של סמוטריץ' שלא להעביר את הכספים שיועדו לרשויות הערביות ואמרה כי: "סמוטריץ' יעביר את הכספים כמו טאטאלע". בכנס 'שישי תרבות' במשען אמרה שקד: "הטענה שלו מגוחכת. אתם תראו שהוא יעביר את הכסף ויגיד שהוא שם מנגנוני פיקוח".
היום עם פרסום ההחלטה להעביר את הכספים בעקבות התערבות שר הפנים משה ארבל, שקד הכתב שוב: "התקפל כמו טאטאלע".
בתום ישיבה ארוכה במיוחד בין נציגי משרדי האוצר והפנים, בהשתתפות ראשי רשויות ערביות וראש השב"כ, הוחלט כי הכספים ששר האוצר סמוטריץ' הודיע שלא יעביר לרשויות הערביות, יועברו דרך מנגנון שיוקם במשרד הפנים.
ההסכמה כוללת גם חבילת חוקים שיעניקו סמכויות לאכיפה פלילית וכלכלית כנגד ארגוני הפשיעה המאורגנת בחברה הערבית. בנוסף, משרד האוצר יתקצב מידית עשרות מיליוני שקלים לאמצעים טכנולוגיים הנדרשים למשטרת ישראל להגברת האכיפה והביטחון האישי בחברה הערבית.
ראשי הרשויות הערביות הסכימו לעיקרון ולפיו כלל התקציבים יועברו דרך מנגנוני הפעלה, פיקוח ובקרה שיבטיחו את העברת התקציבים לטובת אזרחי ישראל הערבים, ולא לידי ארגוני הפשיעה. על פי ההחלטה, מנגנונים אלו יגובשו ויאושרו בממשלה בתוך כשבועיים ובכפוף לכך משרד האוצר יעביר באופן מידי את התקציב השוטף לשנת 2023 למשרד הפנים כנגד התחייבות של שר הפנים כי התקציבים יועברו לרשויות רק לאחר גיבוש המנגנונים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סמוכטה-ריץ
    טרובדור 08/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סמוטריץ, הנעבעך הכושל והגזען האפל, גורש מהעיר לאחר שאכל את הדג המסריח מהראש הסרוח, כוסה בנוצות הבייס ובזפת הגועליציה ונבעט אבל וחפוי ראש מאזור הנוחות הכוחני שלו.
    סגור