משפט

קוטף סדרתי: צעיר קטף פרח מוגן וחטף כתב אישום חריג

צעיר שבאופן סדרתי קטף פרח מוגן בגן לאומי ליד הירקון חטף כתב אישום בגין מעשיו. אף שבדרך כלל נהוג להביא קנס בגין עבירה זו, הצעיר סירב לנסיונות של הפקחים לעכב אותו לאחר שביצע את העבירה מספר פעמים
מערכת ice |  1
הנופר הצהוב (צילום Yalagch ויקיפדיה)
אנחנו נודה שעל הרבה מקרים כאלה לא שמענו עדיין. לאחרונה הוגש כתב אישום נגד צעיר שניסה ואף הצליח לקטוף מספר פעמים פרח מוגן בשם "נופר צהוב". האירוע התרחש בגן הלאומי נופרים לרגל הירקון, ולפי N12 הצעיר נמלט מפקחים שניסו לעכב אותו על המעשה.
נסביר כי מדובר בפרח שפורח במקווי מים ובשנים האחרונות אוכלוסייתו הדלדלה בעקבות זיהום מקורות המים והתייבשות הביצות. לצד זאת, המין הפולש, הנוטריות, התפשט מאוד בשנים האחרונות בארץ ודואג לכרסם את הפרחים עד לכדי מצב שבו לא ניתן לייצב את שכיחותו בטבע הישראלי. על כן הפרח הוגדר כמין בסכנת הכחדה.
יש לציין כי עבירה כמו זו שהצעיר ביצע לרוב מסתיימת עם קנס של כמה אלפי שקלים, אך בעקבות נסיונות עקביים לפגוע בפרח הנדיר הוחלט להגיש נגדו כתב אישום. 
נזכיר כי לא מדובר בפגיעה היחידה שעליה דווח בחודש האחרון. לפני מספר שבועות פורסם כי קבוצת הפייסבוק "מצילים את נחל רבה הרס לטבע הישראלי", טוענת כי חיות הבר בסכנה בשל העובדה שבימים אלו מקודמת אחת התוכניות ההרסניות ביותר לטבע הישראלי: הקמה של אזור תעשייה חדש ממזרח לראש העין ולכפר קאסם, במרחב של נחל רבה ושער השומרון.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סיסמת קק"ל!!!!
    אנצי! 08/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צא לנוף אבל אל תקטוף!!!!
    סגור