משפט

"לו המנכ״ל יהודי, הרוצחים היו נעצרים מהר, הדם הערבי לא אדום כמו היהודי"

יאסר חוג'יראת נציג סיעת רע"מ בראיון נטול ככפות ל-ice: "לו הנרצח היה מנכ״ל יהודי, בטוח שהמדינה הייתה מזדעזעת והיו סוגרים כבישים, התקשורת הייתה מדברת על זה שבוע ימים. בטוח שהיו עוצרים את המרצחים תוך זמן קצר. אבל כנראה שהדם הערבי לא אדום כמו הדם היהודי. הפקרות מלאה בחברה הערבית, אין דין ואין דיין"

דוד זולדן | 
יאסר חוג'יראת (צילום פייסבוק/ יאסר חוג'יראת)
יאסר חוג'יראת מזועזע מהרצח של מנכ"ל עיריית טירה, עבד אלרחמן קשוע, והשלכת הרימון לעבר ביתו של ראש העיר רהט, עטא אבו מדיגם שחשפו עד כמה נתונים נציגי המגזר הערבי למרותם של משפחות הפשע. האירועים המחרידים הללו מצטרפים לניסיונות חוזרים ונשנים לפגוע בנבחרי ציבור ערבים ובני משפחותיהם בתקופה האחרונה, כאשר רק לפני שבועות ספורים היו אלה בניו של ראש מועצת טובא זנגריה, המאוים בדרגה 6 ושניצלו מירי לעבר רכבם. רק בחודש מאי פתחו אלמונים באש צולבת לעבר ביתו של ראש המועצה המקומית ערוער שבדרום וחודשיים לפני נפגע גם ביתו של ראש מועצת ערערה שבנגב. רצף האירועים הללו מדירים שינה מנציג סיעת רע"מ, ח"כ יאסר חוג'יראת שדורש לעצור את הכאוס בחברה הערבית ובריאיון ל-ice מתפוצץ על סמוטריץ' ומפנה אצבע מאשימה כלפי החברה בישראל שלדבריו לא מתעניינת במצוקה של החברה הערבית.  
האם לתחושתך החברה הישראלית או הממסד אדישים לגורלה של החברה הערבית בישראל?
"צר לי להגיד שהחברה היהודית לא מעניין אותה מה קורה בחברה הערבית. לא שמענו גינויים על הרציחות שהיו עד עכשיו כ-155 נרצחים. לא ראינו הפגנות בחברה היהודיות המגנה את הפשיעה והטרור האזרחי המתרחש בחברה הערבית. במצעד המתים שיזמו אותו ארגונים אזרחיים מהחברה הערבית השתתפו יהודים רבים ולו הנרצח ביום שני היה מנכ״ל יהודי בטוח שהמדינה הייתה מזדעזעת היו סוגרים כבישים, התקשרות הייתה מדברת על זה שבוע ימים. בנוסף, בטוח שהיו עוצרים את המרצחים תוך זמן קצר. כנראה שהדם הערבי לא אדום כמו הדם היהודי. הפקרות מלאה בחברה הערבית. אין דין ואין דיין".
האם ייתכן שסמוטריץ' מייצג חלק ברוב היהודי שהוא חסר מוטיבציה להשקיע במגזר הערבי?
"מינוי סמוטריץ' לשר האמון על תקציבי המדינה הוא שערורייה בפני עצמה. סמוטריץ' לא רואה את המדינה, בשבילו המדינה היא מעבר לקו הירוק. הדאגה שלו היא להשקיע בהתנחלויות, להקים התנחלויות ולהזרים כספים לאנשים שלו בצורה ישירה ולקבלנים המזוהים אתו ובצורה עקיפה לכל נערי הגבעות. האם זה שר של כל אזרחי המדינה? לשר תפקיד לסייע לאזרחים בצורה שווה. ארגוני פשע משתלטים על מכרזי המדינה. במועצות אין כסף, יש כסף קטן עבורם. לדעתי החברה הערבית צריכה לחשב מסלול מחדש. ההפגנות לא מקדמות את המטרה, הקול שלנו לא מגיע לשרים אטומים, לא מוכנים להקשיב. מר סמוטריץ', החברה הערבית מהווה 20% מהחברה הישראלית, תקרא את דוחות ה-Oced. התוצר הלאומי תלוי בתעסוקה של הערבים והחרדים. לפגיעה בחברה הערבית יהיה אפקט של פגיעה בכלכלת המדינה ואת זה לא לומדים בהתנחלויות".
אבל בן גביר רוצה לפתוח תחנות משטרה בערים הערביות ולהכניס את השב"כ ואתם אלו שמתנגדים:
"האמת היא שהשר בן גביר כמו בלון נפוח ומפריח רק סיסמאות כאשר בפועל הוא לא שולט במשרד שלו. כולם מצפצפים עליו, עובדה שכלום לא נעשה מאז שנכנס לתפקיד. הדעה הרווחת בחברה שהשב״כ נאבק לצדי ארגוני הפשע ולא נגדם. האזרח הערבי הפשוט וגם המנהיגים לא סומכים על מדיניות המשטרה ולא על ההחלטות. מי שצריך להילחם בפשיעה לא שואל ומביא את ההצעות לתקשורת. צריך לבצע. איפה נעלם הפרויקטור שהכריז עליו השר בן גביר? לנו אין אימון לא בשר בן גביר לא בסמוטריץ' ולא בנתניהו שנהפך להיות מבצע המדיניות של המפלגות הקיצוניות הגזעניות. אם המצב ימשך כך, המפלגות הימניות הקיצוניות יביאו להרס עצמי של המדינה. היחסים עם האמריקאים גרועים, עם הערבים עוד יותר, את הפלסטינים לא רואים ממטר, מדיניות שמביאה שנאת חינם ליהודים בעולם. תתעשתו, תתעוררו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה