משפט

דודי אמסלם רוצה למנות את מקורבו? רשות החברות מתערבת

השר לשיתוף פעולה אזורי והשר המקשר בין הממשלה לכנסת לא התרגש מהדיווחים אודות מינוי מקורבו: "ניסיתי למנות אותו, חבר טוב שלי, היה מ"פ במילואים 30 שנה. איש יקר שאני מכיר טוב". כשהמגיש הקשה אמסלם הדהים בתשובה לא שגרתית: "אז את מי אמנה אותך?" כעת רוזנבוים מקשה על אמסלם לאשר את המינוי
דוד זולדן |  1
מיכל רוזנבוים (צילום ויקיפדיה)
מנהלת רשות החברות משיבה לטענות השר אמסלם בכל נוגע למינויים שנעשו ברשות בתקופת הבחירות ומסבירה כי המינויים נעשו בהתאם לחוק ועל פי הנחיות היועמ"שית ובתנאי שהמינוי היה נחוץ לפעילות החברה הממשלתית ושהמועמד לא היה קשור לאחד משרי הממשלה.
רוזנבוים השיבה לשר אמסלם בעקבות בקשותיו למנות את מקורביו ברשות החברות, באופן חריג ולא בהליך הרגיל מתוך נבחרת הדירקטורים ונימקה את החלטתה: "מינוי מועמדים מתוך נבחרת הדירקטורים, שעברו הליך סינון קפדני ולא נבחרו על בסיס קרבה אישית כזו או אחרת לשר הממנה, מוביל לשיפור בתוצאות החברות הממשלתיות, לעלייה ברווח הנקי ולהגדלת הייצוג ההולם בחברות הממשלתיות". 
כזכור, השר לשיתוף פעולה אזורי והשר המקשר בין הממשלה לכנסת, דודי אמסלם (הליכוד) דיבר בגילוי לב על ניסיון למנות את מקורבו, את הדברים אמר לאחרונה במהלך ראיון בכאן רשת ב', ומסר את גרסתו לדיווח.
"לצערי אני לא יכול למנות כל אחד למי שאני רוצה", אמר אמסלם בגילוי לב כאשר נשאל בשידור האם נכון הדבר שניסה למנות את חברו אלי אהרוני והשיב: "ניסיתי למנות אותו, חבר טוב שלי, היה מ"פ במילואים 30 שנה. איש יקר שאני מכיר טוב, ניסיתי למנות אותו, הוא היה דירקטור בקק"ל מטעם הליכוד ולכן אמרו שיש לו זיקה בגלל שהוא חבר במוסדות המפלגה, ויתרתי אמרתי בסדר".
אמסלם נשאל מדוע הוא מתעסק עם מינוי מקורבים, והשיב כי: "בגלל שזה התפקיד שלי, מתוקף סמכותי למנות דירקטורים. אני מגיש אנשים שאני מכיר, האמת מכיר מהחבר'ה". בהמשך השיב כי: "אז אם ככה תגידו לי מה התפקיד שלי. מדובר באנשים טובים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    דודו
    שמוליק 09/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו אני וכל מי שאני מכיר אין יותר ליכוד הכל את אשם
    סגור