משפט

חשד: עובדי ציבור אפשרו לזהם את הסביבה – בתמורה לשוחד כספי

המשטרה הירוקה ומשטרת ישראל עיכבו לחקירה 4 חשודים, ביניהם שני עובדי ציבור, בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וקבלת שוחד. עפ"י החשד גרפו סכומים גבוהים לכיסם ואפשרו להשליך פסולת בניה באתר פיראטי
מערכת ice |  1
שוחד-אילוסטרציה (צילום freepik)
במסגרת חקירה סמויה שניהלו בשבועות האחרונים המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה ויחידת ההונאה של מחוז ת"א, הצטברו חומרי חקירה אודות חשד לביצוע עבירות של השלכת פסולת, קבלת שוחד וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, נגד מספר חשודים מאזור רמת השרון וטייבה.
על פי החשד, נהגי משאיות המובילות פסולת בניה הגיעו לאתרי הטמנה פיראטיים בשטחים פתוחים בעיר רמת השרון, והשליכו את הפסולת שעל המשאית בניגוד לחוק, תוך שהם מזהמים את הסביבה וגורמים למפגע סביבתי.

המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה ויחידת ההונאה החלו בפעילות סמויה, במהלכה זוהו הנהגים משליכים את הפסולת בניגוד לחוק, כאשר עלה חשד כי קיים שיתוף פעולה מצד קבלני בניין למספר גורמים בעירייה, אשר ניצלו את מעמדם ואפשרו לשפיכת הפסולת במודע, ואף קיבלו לכאורה תמורה כספית לכך, תוך שהם גורפים לכיסם סכומי כסף גדולים.

צילום: המשטרה הירוקה
הבוקר (שלישי), עם המעבר לחקירה גלויה וחיזוק התשתית הראייתית, פשטו המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה ושוטרי יחידת ההונאה של מחוז ת"א, יחד עם יחידת שחר 101 מג"ב בט"פ על בתי החשודים וביצעו חיפושים נרחבים. בתום החיפושים עוכבו 4 חשודים לחקירה ביחידת ההונאה בחשד לעבירות כלכליות משמעותיות, ונתפסו 12 משאיות וכלי ציוד מכני הנדסי ששימשו לביצוע העבירות. המשטרה הירוקה של המשרד ומשטרת ישראל ממשיכים בפעילות האכיפה, וייתכנו מעצרים נוספים.
בימים אלו מקדמת השרה להגנת הסביבה חוק לטיפול בפסולת בנייה שיביא להפסקת תופעות השלכות הפסולת הלא חוקיות. במסגרת החקיקה, משאיות פינוי פסולת בנייה ינועו ברחבי הארץ עם מתקן לאיתור ומעקב לצורך פיקוח, כך שתופעות השלכות הפסולת בשטחים הפתוחים על ידי מובילי אשפה לא מפוקחים ולא מבוקרים תופסק. החקיקה נמצאת בשלבים מתקדמים בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    במקום 5 שנים בכלא יקבלו חודש עבודות שירות (ל"ת)
    אורי טל 08/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור