משפט

למרות הגיבוי: השוטרים שהכו מפגינים ייחקרו במח"ש

חמישה שוטרי יס"מ ובראשם סנ"צ יאיר חנונה שתועד מכה את הנער בן ה-18 בהפגנה באילון, ייחקרו השבוע במחלקה לחקירות שוטרים - וזאת למרות הגיבוי המלא שקיבלו מהשר בן גביר
מערכת ice |  1
סגן ניצב יאיר חנונה (צילום אינסטגרם Ronni Azulike)
חמישה שוטרי יס"מ ייחקרו במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בעקבות תלונות מפגינים נגד המהפכה המשפטית כי הכו אותם. הקצין הבולט שייחקר הוא מפקד יס"מ דן סנ"צ יאיר חנונה, שנראה בתיעוד שהפך ויראלי, מכה באגרופים את הנער בן ה-18 אמיתי עבודי שהפגין בנתיבי איילון.
עבודי ואמו התלוננו במח"ש כי סנ"צ חנונה וחבריו השוטרים תפסו אותו מהשיער, נתנו לו אגרופים בפנים ובשיניים גם כשהיה אזוק, ושתוך כדי המעצר הקצין אמר לו "אני אז**ן ואאנוס את אמא שלך". בנוסף לתלונת עבודי, נגד חנונה הוגשו שתי תלונות נוספות.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר גיבה את סנ"צ חנונה ובהודעה שפרסם ביום חמישי האשים כי "מח"ש מנסה כעת להלך אימים על מפקד יחידת היס"מ של מחוז תל אביב, קצין מצטיין, רק משום שפעל לאכיפת החוק בנחישות". בפוסט שפרסם כתב: "הם לא עבריינים. הם גיבורים! הם באים כל בוקר ועושים עבודת קודש. מסכנים את חייהם יום יום עבור ביטחוננו. המשפחות שלהם מקריבים את זמנם ואת משפחתם עבורנו. ברור שאף אחד לא מושלם ואם יש טענה ספציפית היא תיבדק. אני מצדיע לכל אחת ואחד שעושים לו שיימינג ואומר להם: יש לכם גיבוי מלא!".
גם מפקדו של חנונה, נצ"מ יחיאל בוהדנה, גיבה אותו ואמר כי "עשה עבודתו נאמנה כשהגיע לטפל בהפרת סדר".
 
בפרקליטות המדינה הגיבו: "מח"ש פועלת במקצועיות ומשיקולים ענייניים בלבד. כל ניסיון להטיל דופי בעבודתה ובעבודת הפרקליטות כולה, או להפעיל לחצים על מערכת אכיפת החוק מטעמים לא ענייניים, לא יצלח. מערכת אכיפת החוק תמשיך לפעול בהתאם לדין, ללא מורא וללא משוא פנים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    להכניס לכלא כל שוטר שמכה אזרח לא אלים. (ל"ת)
    חד משמעית 08/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור