משפט

נציג המסעדנים קרא להעלות מחירים - והורשע בעבירה על חוק התחרות

תומר מור, מנכ"ל עמותת "מסעדנים חזקים ביחד", הורשע בעקבות הודאתו לאחר שהמליץ למסעדות לפני כשנתיים להעלות מחירים "למען שמירה על רווחיות" - וזאת בניגוד לחוק
מערכת ice | 
מסעדה (צילום unsplash)
בית המשפט המחוזי הרשיע את תומר מור, מנכ"ל עמותת "מסעדנים חזקים ביחד", בעבירה על חוק התחרות לאחר שהמליץ למסעדות להעלות מחירים. מור הודה בעובדות כתב האישום המתוקן במסגרת הסדר טיעון.
חקירת רשות התחרות החלה כבר ביוני 2021. על פי כתב האישום, מור הפיץ למסעדנים הודעה בה כתב: "פועלים להכין את דעת הקהל לקבל העלאות המחירים ולתת זווית לסיבות להעלאות המחירים שכבר קרו או שיקרו בעתיד הקרוב. עסק צריך לשמור על רווחיות, ולאור העלאות המחירים המשמעותיות מצד הספקים, יש והנושא מצריך פעולה מצד המסעדות למען שמירה על רווחיות".

בהמשך הוא אף התראיין לרדיו 102fm ומסר כי הרווחיות במסעדות נשחקה ו"צריך לעדכן מחירים" וכן כי "כשחומרי הגלם עולים צריכים לעלות מחירים ולעדכן", ו"בשביל לשמור על הרווחיות של עסקים, בהחלט צריך להבין שבהקשר הזה נדרשת העלאת מחירים". מור העריך בראיון כי עליית המחירים תהיה בשיעור של "בין 5-10 אחוז במחירי התפריטים".
העבירה בה הורשע מור, המלצה על קו פעולה, היא עבירה על חוק התחרות המיוחדת לאיגודים עסקיים. איגוד עסקי, מטבעו, מקשר בין חברות מתחרות ובשל כך המלצות וקריאות של האיגוד לחבריו להעלות מחירים, כפי שנעשה כאן, עלולות לפגוע בתחרות. טיעונים לעונש בתיק יישמעו בדיון שיתקיים בחודש נובמבר.
עורך דינו של מור הגיב להרשעה: "העבירה בה הורשע היא הקלה ביותר במדרג העבירות של המלצה על קו פעולה של איגוד עסקי. היא נעברה ללא ידיעה, ללא כוונה, ללא הכנה, ובמענה ספונטני לשאלות של מראיין ברדיו. מרשי כראש ארגון לקח אחריות מלאה על מעשיו, על כל המשמעויות, הודה במעשיו הנ"ל במסגרת הסדר טיעון וזאת בתקופה שבה הסטנדרט, לצערנו, הוא בריחה מאחריות והטלתה על אחרים. בכוונתו לעתור לבית המשפט לביטול הרשעה לאחר שיתקבל תסקיר קצין מבחן בעניינו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה