משפט

אולמרט לא יועמד לדין בחשד להמרדה למרות התבטאויותיו

החקירה נפתחה לאחר מספר ראיונות שנתן לטלוויזיה, בהן אמר כי אופן ההתנגדות לרפורמה המשפטית "צריך לעבור לשלב הבא, לשלב של מלחמה, ומלחמה לא מנהלים בנאומים"
מערכת ice |  1
אהוד אולמרט (צילום פלאש90)
הפרקליטות הודיעה היום (ראשון) כי היא סוגרת את החקירה נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בחשד להמרדה. החקירה נפתחה לאחר מספר ראיונות שנתן לטלוויזיה, בהן אמר כי אופן ההתנגדות לרפורמה המשפטית "צריך לעבור לשלב הבא, לשלב של מלחמה, ומלחמה לא מנהלים בנאומים".
מהפרקליטות נמסר כי בתום החקירה, שנערכה על ידי עו"ד אלון אלטמן - אחראי בפרקליטות לאכיפת חופש הביטוי, החשד נשלל לאחר שאולמרט הבהיר למלחמה בגבולות החוק בלבד. בנוסף נאמר כי נבדקים אמירות דומות של בכירים אחרים, אך ככל הנראה גם הם לא יבשילו לאישום בסוף. 

החקירה נפתחה בעקבות בקשות של מספר גורמים לפרקליטות, ביניהם 40 טייסים שדרשו לפתוח בחקירה פלילית בחשד להמרדה נגד אולמרט, אהוד ברק ואחרים.
במכתב ששלח בשמם עו"ד נדב העצני הובאו ציטוטים של אולמרט, וביניהם: "מה שצריך זה לעבור לשלב הבא, לשלב המלחמה, ומלחמה לא מנהלים בנאומים. מלחמה מנהלים בקרב פנים אל פנים. ראש בראש. יד ביד"; "בלי אלימות והפרת חוק, אבל במלחמה כמו במלחמה". במכתב מענה שקיבלו הטייסים מהפרקליטות נכתב: "המשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים), עו"ד אלון אלטמן, החליט, על דעת פרקליט המדינה עו"ד עמית איסמן, לא להורות על פתיחה בחקירה פלילית נגדו (נגד אולמרט, נ"ב)".
מטעם הפרקליטות בנוגע סגירת החקירה נמסר: "זאת, לנוכח קיומם של פרסומים נוספים שבהם מר אולמרט הבהיר כי כוונתו ל'מאבק יותר אגרסיבי שגבולותיו הם החוק והיעדר אלימות'".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איש מושחת שמקומו בקבר ! (ל"ת)
    אסף 07/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור