משפט

הנשיאה חיות הכריעה: אלו השופטים בעתירות לכינוס הוועדה לבחירת שופטים

השופטים שנבחרו הם השופט דוד מינץ, השופט יוסף אלרון והשופטת ענת ברון; מינץ ואלרון נחשבים שופטים שמרנים, בעוד ברון מזוהה כאקטיביסטית
מערכת ice | 
בית המשפט העליון (צילום אוליבייר פיטוסי פלאש90)
לקראת הדיון בבג"צ בספטמבר על העתירות שהוגשו בנוגע לכינוס הוועדה לבחירות שופטים, נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, הכריזה על הרכב השופטים שייקחו חלק בדיון. 
על פי דיווח ב-N12, השופטים שנבחרו הם השופט דוד מינץ, השופט יוסף אלרון והשופטת ענת ברון. מינץ ואלרון נחשבים שופטים שמרנים, בעוד ברון מזוהה כאקטיביסטית. השלושה נבחרו בשל היותם בין השופטים הוותיקים ביותר וגם על מנת להימנע מי לשים שופטים שחברים בוועדה או עתידים לכהן בה. 
העתירות, שהגישו התנועה לאיכות השלטון ומפלגת יש עתיד, מבקשות להורות על שר המשפטים יריב לוין לכנס את הוועדה לבחירת שופטים, כאשר נטען בהן כי החלטתו נובעת מחוסר תום לב ושיקולים זרים. 
"לשון החוק פשוטה ומדברת בעד עצמה", נכתב בעתירת יש עתיד. "המחוקק לא התכוון להעניק לשר המשפטים את הסמכות לפגוע בתפקודה ובכשירותה של הרשות השופטת, בדרך של הימנעות מכוונת מכינוס הוועדה עד שהרכבה יישא חן בעיניו".
למרות שנבחרו נציגים מהאופוזיציה והקואליציה לוועדה, על פי דיווחים, לוין לא מעוניין לכנס אותה עד שיעביר בחקיקה את שינוי ההרכב. "הרכב הוועדה מעוות - אין לו אח ורע בעולם", אמר לוין במליאת הכנסת. "המצב היום אבסורדי, בלתי מתקבל על הדעת. נדרש תיקון בנושא והדבר הזה בסופו של עניין, אני מתקווה, גם יתבצע".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה