משפט

קנס של 1.65 מיליון שקל: אנרג'ים הפרה את חוק התחרות

בית הדין לתחרות אישר סופית את הסדר התביעה בין חברת אנרג'ים ובין רשות התחרות. במסגרת ההסכם החברה תשלם קנס של 1.65 מיליון שקל על כך שעברה על חוק התחרות, וזו האחרונה לא תמשיך לנקוט נגד החברה אמצעי אכיפה נוספים
מערכת ice | 
תביעה (צילום shutterstock)
לאחרונה נחתמה סופית תביעה של רשות התחרות נגד יבואנית ציוד ספורט בשם אנרג'ים. בית הדין לתחרות אישר את הקנס שהחברה תיאלץ לשלם למשרד האוצר, בסך 1.65 מיליון שקל. 
הרשות תבעה את החברה בטענה שהפרה את חוק התחרות, היות שהתערבה במחירי המינימום שהציבה לקמעונאים שעבדה עימם ודרשה מהם להציב מחירים גבוהים. לפי ynet היא אף איימה על אחד הקמעונאים שלא תספק לו סחורה אם לא יעלה את המחיר. לצד זאת, נמצא גם כי החברה הפרה סעיף נוסף בחוק כשלא סיפקה את מלוא הנתונים שלהם נדרשה במסגרת התביעה.
הקנס על החברה הוטל לאחר שהצדדים הגיעו להסכם, שבמסגרתו החברה תשלם את הקנס ותודה בהפרת החוק. מנגד, רשות התחרות התחייבה שלא לנקוט בצעדי אכיפה נוספים נגד אנרג'ים בתחום ההפרות שהתגלו. כמו כן, החברה הבטיחה בהסכם שלא להתערב יותר במחירים.
ברשות התחרות ציינו כי הם מקווים שהקנס ירתיע חברות אחרות מלעבור על חוק התחרות. נזכיר כי בתחילת החושש החברה נמכרה לידי קבוצת מובמנט. העסקה הזו מתרחשת זמן מה לאחר שעסקה דומה בינה ובין הראל ויזל נכשלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה