משפט

הרשות הפלסטינית קוראת: הגישו תביעות בגין פשעי מלחמה נגד ישראל

צה"ל בדרך להאג? שר המשפטים של הרשות, מוחמד שלאלדה, התראיין אתמול (רביעי) לתחנת הרדיו "קול פלסטין" וקרא לתושבי הרשות וגם למוסדות לגשת לאתר של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג ולהעלות אליו תיעודים של "פשעים שמבוצעים נגדם"
מערכת ice |  1
ישראל ופלסטין (צילום freepik pixbay)
עננת בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג ממשיכה לרחף מעל ישראל וחיילי צה"ל. בימים האחרונים, המוסד הכריז על השקה של אתר ייחודי שבו ניתן להעלות תיעודים וחומרים של פשעי מלחמה, כמו גם להגיש תלונות בנושא. ברשות הפלסטינית בהחלט מעודדים את התושבים להשתמש בפלטפורמה במלוא המרץ.
שר המשפטים של הרשות, מוחמד שלאלדה, התראיין אתמול (רביעי) לתחנת הרדיו "קול פלסטין" וקרא לתושבי הרשות וגם מוסדות לגשת לאתר ולהעלות אליו תיעודים של "פשעים שמבוצעים נגדם". שלאלדה אמר כי "הפלטפורמה הזאת תאיץ שפיטה של מבצעי פשעים והענשתם". 
דבריו אלו של שר המשפטים של רש"פ מגיעים בניגוד מוחלט לדרישות של קבינט המדיני-ביטחוני מצד הפלסטינים להפסיק את המהלכים כנגד ישראל בפורומים הבינלאומיים השונים ובהם גם בבית הדין בהאג. 
ראש הממשלה של רש"פ, מוחמד אשתיה, דחה באופן מוחלט את הדרישה של הקבינט ואמר כי ברשות יעשו הכל כדי להעמיד ישראלים לדין בהאג. "הסמכות לפתוח בחקירה על בסיס החומרים שנשלחים מצויה אצל התובע הכללי של בית הדין. הפלטפורמה נותנת אפשרות זמינה וישירה יותר לתושבים להגיש תלונות ולהפעיל לחץ על התובע הכללי", אמרו הגורמים ברשות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בית הדין
    יושר 07/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם צודקים ראשון להעמיד לדין זה את ברק אולמארט וכל חבורת הפושעים אני מוכן לתרום
    סגור