משפט

בחוב של עד 50,000 שקל? זה מה שמחכה לכם בנתב"ג

אושר סופית: לא יוטל צו איסור יציאה מהארץ בגין חוב כספי נמוך, למעט בתיקי מזונות. הוצע כי אם ניתן צו כאמור וסך החובות של החייב פחת מ-40,000 שקלים חדשים, הצו יבוטל לבקשת החייב. הוראות אלה לא יחולו לעניין גביית חוב מזונות, וחוב מזונות לא יובא בחשבון בחישוב החובות הפסוקים של החייב
מערכת ice | 
עומסים בנתב"ג (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
חוק ביטול עיכוב יציאה מהארץ בגין חוב נמוך פחות מ-50,000 שקל שעבר בקריאה שנייה ושלישית ואושר סופית. הוצע להגביל את הסמכות למתן צווי עיכוב יציאה מהארץ לפי סעיף 14 לחוק ההוצאה לפועל ולקבוע כי אם סך חובותיו הפסוקים של חייב בהוצאה לפועל קטן מ־50,000 שקלים חדשים, לא ניתן יהיה להוציא צו עיכוב יציאה מהארץ כנגדו או לחייבו בהפקדת ערובה.
הוצע כי אם ניתן צו כאמור וסך החובות של החייב פחת מ-40,000 שקלים חדשים, הצו יבוטל לבקשת החייב. הוראות אלה לא יחולו לעניין גביית חוב מזונות, וחוב מזונות לא יובא בחשבון בחישוב החובות הפסוקים של החייב.

בדברי ההסבר נכתב: "במדינות מערביות רבות כגון: אוסטרליה, אסטוניה, ארה"ב, בלגיה, בריטניה, נורבגיה, ניו-זילנד, פינלנד וקנדה לא קיימים הסדרי חקיקה לעיכוב יציאה מהמדינה במסגרת הוצאה לפועל של פסקי דין נגד בעלי חובות אזרחיים פרטיים בסכומים קטנים. 
כידוע, במרבית מדינות העולם ניתן לעכב יציאת אדם מהמדינה בשל עבירה פלילית, חובות גדולים או חוב מזונות לאישה. אך לעיתים נגרם עוול למעוכב היציאה, כאשר מתברר כי כבר שילם את חובו ועורכי הדין לא מיהרו להסיר את בקשת העיכוב. לכן מוצע להגביל את השימוש במנגנון זה לחובות המצדיקים זאת, העומדים על סכום של 50,000 שקלים חדשים ומעלה וכן לגבי חובות של דמי מזונות גם בסכומים נמוכים יותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה