משפט

עמית בכר: "יש כאן ניסיון לשינוי בסדרי המשטר של המדינה"

ראש לשכת עורכי הדין על התקדמות החקיקה של הרפורמה המשפטית: "יש כאן ניסיון לשינוי עמוק בסדרי המשטר של המדינה. מה שעומד כרגע על הפרק הוא לא האם לבית משפט יש סמכות לבטל החלטות של ממשלה – על זה לא הייתה קמה מחאה. יש כאן חוק שיאפשר לשרים להתנתק מההיגיון והסבירות"
מערכת ice | 
עמית בכר (צילום סיון פרג')
היום (שלישי) נערך בירושלים הכנס השנתי של פורום הסגנים, מ"מ ומשנים ברשויות המקומיות בישראל. במסגרת הכנס, הוקדש חלק לרפורמה המשפטית בהשתתפות ראש לשכת עורכי הדין עו"ד עמית בכר, ח"כ שמחה רוטמן ובכירים נוספים.
על התקדמות החקיקה בכנסת אמר בכר: "יש כאן ניסיון לשינוי עמוק בסדרי המשטר של המדינה. מה שעומד כרגע על הפרק הוא לא האם לבית משפט יש סמכות לבטל החלטות של ממשלה – על זה לא הייתה קמה מחאה. יש כאן חוק שיאפשר לשרים להתנתק מההיגיון והסבירות. יש כאן ביטול מוחלט של הפרדת הרשויות ואף אחד מאיתנו לא רוצה לחיות במדינה כזאת שבה הכול כפוף לשלטון".
על ההצעה לפרק את לשכת עורכי הדין אמר בכר: "כל חברי הכנסת שרוצים לפרק את הלשכה שוכחים שלראשונה באו כל כך הרבה אנשים שאמרו שהם מאמינים בגוף הזה ובלשכה הזאת ואמרו לי כן נחרץ ותקדימי. אני מציע להם להתעסק בפירוק של ארגוני הפשע ולעזוב את המשחקים הילדותיים האלה, זה גם ככה לא יעבור. תכבדו את הבחירה של עורכי הדין".
 

על הביקורת שהשמיע פרקליט המדינה לשעבר לדור על השופטים: "בית משפט צריך לכבד. לא אהבתי את הריאיון של לדור, וכראש לשכת עורכי הדין אני אומר שמותר לעשות ביקורת משפטית על החלטות של שופטים אבל יש גבול. לא חשוב אם הם צדקו או טעו במה שהם עשו, את בית המשפט צריך לכבד כמו שצריך לכבד את רשויות התביעה. כמו שאני מתנגד למתקפות על הפרקליטות שתופרת תיקים כך אני מתנגד גם למתקפות על בית המשפט. כשבית משפט אומר משהו אסור להגיד עליו 'בושה' או 'תקלה'. יש גבול לביקורת שאפשר להעביר על שופטים ומה שנעשה להם לא נכון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה