משפט

הרפורמה המשפטית תקודם השבוע? זו ההחלטה של יואב גלנט

שר הביטחון חזר על עמדתו כי יצביע עם הקואליציה אם יוחלט בממשלה לקדם את הרפורמה המשפטית כבר בכנס הנוכחי. בינתיים מתכוננים המוחים נגד הרפורמה להשבית את הדרך לנתב"ג
מערכת ice | 
יואב גלנט (צילום פלאש 90/ דוד כהן, מרים אלסטר, shutterstock)

נושא הרפורמה המשפטית מעסיק לא מעט זמן את המערכת הפוליטית: לפי דיווח ב"ישראל היום" שר הביטחון יואב גלנט הודיע כי יצביע עם הקואליציה אם יוחלט בממשלה לקדם את הרפורמה המשפטית כבר בכנס הכנסת הנוכחי שעתיד להסתיים בסוף החודש. למעשה גלנט חזר על עמדתו המקורית והיא שאף שהוא לא מסכים עם נושא החקיקה, הוא יצביע בהתאם להחלטת הקואליציה.
 

כזכור בכינוס הכנסת הקודם, בעיצומן של ההפגנות נגד הרפורמה המתהווה, קרא גלנט לעצור את החקיקה, דבר זה הביא לפיטוריו מתפקיד שר הביטחון על ידי ראש הממשלה. הפגנות גדולות מספר דקות בלבד לאחר ההודעה על הדחתו, הביאו לחזרתו לתפקיד, לעצירת החקיקה המשפטית ותחילת ההידברות בבית הנשיא.
 

לאחר שההידברות בבית הנשיא בין הקואליציה לאופוזיציה נכשלה החליטו בממשלה לקדם שוב באופן חד צדדי חלקים מהרפורמה שכעת מתמקדת בצמצום עילת הסבירות בלבד. גלנט עצמו, שמאז מקרה הפיטורים מסרב להתבטא באופן פומבי בנושא הרפורמה המשפטית, מסרב להגיב גם על דיווחים אלה ועדיין לא ברור אם הוא מתכוון להצביע רק לחלק הראשון או לרפורמה כולה.
 


בינתיים מתכננים המוחים נגד הרפורמה להשבית מחר את נתב"ג, לאחר שמאות אלפים מהם התאספו אמש, שבוע 27 ברציפות, להפגנות נגד קידומה של הרפורמה המשפטית על ידי הממשלה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה