משפט

פורד מסתבכת: עובדת טוענת שנאנסה על ידי הממונה עליה

צרות בענקית הרכב פורד. עובדת לשעבר במפעל בשיקגו טוענת - נאנסת על ידי הממונה עליי והותקפתי מינית על ידי לפחות חמישה עמיתים נוספים. ענקית הרכב כבר שילמה מיליוני דולרים רבים בעקבות תלונות חוזרות ונשנות מצד עובדות
מערכת ice | 
בית משפט (צילום freepik, pixabay)
עובדת במפעל של פורד בשיקגו נאנסה על ידי הממונה עליה והותקפה מינית על ידי לפחות חמישה עמיתים לעבודה לפני שפוטרה בגלל התלונות על התקיפות, לפי תביעה שהוגשה השבוע נגד ענקית הרכב.
פולט היינמן, בת 43 מגלנווד אילינוי, טענה גם בבית המשפט הפדרלי כי היא ונשים אחרות במפעל היו נתונים למקרים חוזרים ונשנים של התנהגות מינית לא רצויה, כולל שיחות טלפון, תמונות עירום וקטעים פורנוגרפיים שנשלחו אליה על ידי עמיתים שונים בעבודה.

היינמן היא אחת מיותר שלושה תריסר נשים שהתלוננו בשנים האחרונות על תופעת הטרדות מיניות ואפליה מגדרית המשתוללת במפעל של פורד, כך על פי הניו יורק טיימס.
פורד שילמה מיליוני דולרים כדי ליישב תביעות שהעלו נשים שטוענות שהן היו קורבנות של התנהגות מינית לא הולמת במפעל. "פורד מחויבת במלואה להבטיח הזדמנויות תעסוקה שוות וגיוון בכל המתקנים שלה בפריסה ארצית", אמרה החברה בהודעה ל-NY POST.
סיפורה של היינמן החל כאשר התקבלה לעבודה בפורד ב-2012. בבית המשפט טענה כי היא ונשים אחרות היו עדות לעובדי פורד המקיימים יחסי מין במכוניותיהם בשטח החניון במקום העבודה וכן באולם האיגודים.
לטענתה, וויל רובינסון, מפקח במתקן, חשף את עצמו בפניה ואילת אותה לבצע מין אוראלי, כך על פי מסמכי בית המשפט. רובינסון איים עליה שסירוב יגרור עימו את פיטוריה מהמפעל.
באחת הפעמים, בדצמבר 2020, רובינסון לכאורה "הגיע לבית [של היינמן] ללא הזמנה, ואילץ אותה פיזית להיכנס לחדר השינה שלה ובשלב זה הוא אנס אותה. במהלך האונס היינמן בכתה ולא הגיבה לשאלותיו של רובינסון שהמשיך במעשיו.
בעוד רובינסון טען כי מדובר על יחסים בהסכמה, היינמן התלוננה נגד חמישה עובדים נוספים אשר התנהגו בצורה מינית שאינה מקובלת במקום עבודה. לטענתה, בעקבות תלונותיה על אירועים אלה, ביוני 2021 בפורד פיטרו אותה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה