משפט

דרמה בבחירות ללשכת עורכי הדין: האם תתקיים הצבעה חוזרת?

ועדת הבחירות של לשכת עורכי הדין לא הסירה מפתקי ההצבעה לראשות הלשכה את עו"ד אבי ללום, על אף הסרת מועמדותו כבר לפני כמה ימים, דבר שיכול להוביל להצבעות פסולות וייתכן שיכריעו לטובת מועמד כזה או אחר. בתוך כך עומסים על אתר לשכת עורכי הדין שקרס. העסקה של ללום ונוה נחשפת לראשונה
דוד זולדן |  1
הבחירות ללשכת עורכי הדין (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, אריק מרמור, יחצ, סטודיו תומאס, פלאש 90/ אבשלום ששוני, סיון פרג')
רגעי הכרעה לקראת תוצאות הבחירות למוסדות לשכת עורכי הדין, ואחוזי ההצבעה גבוהים מהבחירות הקודמות. הקרב העיקרי בין המועמדים המובילים: עו"ד עמית בכר מול יריבו שמנסה קאמבק: עו"ד אפי נוה. בינתיים, כמובן, גם עו"ד דורון ברזילי ועו"ד ארקדי אליגולאשוילי עדיין חזק במירוץ. מועמד שפרש מהמירוץ לראשות הוא עו"ד אבי ללום, יו"ר המנגנון ואחד האנשים החזקים בלשכה, שהחליט לחבור לעו"ד אפי נוה.
אולם - מקרה חריג יכול להוביל להחלטה דרמטית שתוביל להצבעה חוזרת. עד שעות הצהריים, שמו של ללום עדיין הופיע כמועמד לראשות הלשכה, על אף שכבר לפני 8 ימים הודיע על פרישה מהמירוץ, ועל אף שהסיר את מועמדותו גם רשמית מול ועדת הבחירות של לשכת עורכי הדין. עתה פועלים ברחבי הארץ להסיר את הפתקים של ללום, אך אין לדעת כמה הצביעו לו לראשות הלשכה ואם הדבר יכריע גם על זהות המנצח בהינתן והתוצאות יוכרעו על חודם של קולות. יש לציין כי ללום עדיין רץ עם סיעתו "לשכה מקצועית" למועצה הארצית. בעקבות העומסים על אתר לשכת עורכי הדין, הוא אינו פועל באפן רציף וקרס.
בתוך כך, נחשפים לראשונה פרטים מהעסקה בין ללום לנוה, שהובילו למהלך. בריאיון ל-ice, התייחס ללום לביקורת העבר שלו על נוה ועל החלטתו לפרוש מהמירוץ לראשות: "ההחלטה שלא להתמודד היא אחת ההחלטות הקשות בחיי מאחר וחשבתי שאני יכול להוביל את הלשכה למקום מקצועי וא-פוליטי. בין היתר אמרתי את דעתי על המועמדות של אפי ולא החבאתי את זה. אבל כשהסתכלתי על המכלול ועל התמונה הכוללת וראיתי נתונים שההתמודדות בפועל זה או אפי או עמית, וההתמודדות שלי עלולה להביא לבחירתו של עמית".
לללום היו חשובים כמה נדבכים בלשכת עורכי הדין, שעבורם היה מוכן לפרוש מהמירוץ עבור נוה. נתחיל מהמדרשה למשפט שללום מגדיר אותה "הבייבי שלו" והלכה כמה צעדים אחורה בשנים האחרונות, תגדל יותר משמעותית באם נוה ייבחר וללום יעמוד בראש המדרשה (האקדמיה למשפט). בנוסף ללום צפוי להתמנות לראש המנגנון המשפטי בלשכה. בשנה האחרונה לקדנציה ללום יתמנה לתפקיד משמעותי יותר בלשכה.
נזכיר כי על פי סקר ice בבחירות לראשות לשכת עורכי הדין - עו"ד אפי נוה בקאמבק מרשים עם 44% מהקולות לראשות הלשכה והוא הזוכה על פי הסקר. אחריו: היו"ר הנוכחי עו"ד עמית בכר עם 33%. במקום השלישי: עו"ד דורון ברזילי עם 12%, והרביעי: עו"ד ארקדי אליגולאשוילי עם 11% מקולות המצביעים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עורך דין=עבריין ברישיון. (ל"ת)
    מזעזע 06/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור