משפט

הבחירות ללשכת עורכי הדין: אחוזי ההצבעה מזנקים

דרמה בבחירות ללשכת עורכי הדין: תומכי אפי נוה ומועמדי הציונות הדתית פנו ליו"ר ועדת הבחירות בבקשה שיפנה לשר המשפטים לוין להאריך את שעות ההצבעה נוכח העלייה הדרמטית באחוזי ההצבעה לבחירות לראשות לשכת עורכי הדין לשנת 2023 הקרוב ל-11%, כמעט פי שלושה ביחס לאשתקד
דוד זולדן | 
הבחירות ללשכת עורכי הדין (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
ההסתערות בבחירות למועצת לשכת עורכי הדין ולראשות הלשכה נמשכת במלוא עוזה ומורגשת תכונה רבה בנקודות ההצבעה. האם יתורגמו לנתוני הצבעה גבוהים? בקרוב תתבהר התמונה שתטה את הכף לטובת אחד המועמדים המובילים. 
נוכח אחוזי ההצבעה והנהירה לקלפיות תומכי אפי נוה ומועמדי הציונות הדתית פנו ליו"ר ועדת הבחירות בבקשה שיפנה לשר המשפטים לוין להאריך את שעות ההצבעה. חשוב להדגיש ולציין כי שיעור ההצבעה בבחירות לראשות לשכת עורכי הדין לשנת 2023 קרוב ל-11%, כמעט פי שלושה מהשיעור המקביל בפעם הקודמת.

מורה נבוכים לאזרח המבולבל ולמי שלא מצוי בחוגי ורזי הענף המשפטי: עד מתי אפשר להצביע? מי בעלי זכות הצבעה? זהות המתמודדים ומה הבשורה שלהם לציבור? ואיך ישפיעו תוצאות הבחירות על צביון מערכת המשפט בעידן הרפורמה המשפטית והסערה שהיא מעוררת? כל הפרטים בעדכונים שוטפים.
יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, שהצביע בתל אביב, אמר: "באתי הבוקר כבעל זכות בחירה. בעוונותיי אני גם עורך דין, להצביע לאביב סבג, הדור החדש. אנחנו רוצים רשימה רעננה, אנחנו רוצים מערכת משפט יותר מגוונת. צריך לזכור, לא ראש הלשכה בוחר את נציגי הלשכה לוועדה למינוי שופטים, אלא מועצת לשכת עורכי הדין, וזה האיש שאני רוצה שיבחר את הנציגים הראויים שיביאו מערכת משפט יותר מגוונת, שמשקפת יותר נכון את החברה הישראלית. אביב סבג, הדור החדש".
 
במחוז ירושלים נפתחו 21 קלפיות, בתל אביב יפתחו 16, במחוז חיפה נפתחו 17, כמו גם במחוז דרום. מחוז צפון יהיה הקטן ביותר עם 8 קלפיות בלבד בעוד מחוז מרכז יהיה הגדול ביותר עם 27 קלפיות פרוסות בנקודות הצבעה המחוז.
שעות הפעילות של הקלפיות משתנות אך רובן של הקלפיות בכל מחוז יפעלו לפחות מהשעה 09:00 בבוקר עד 17:00 אחר הצהריים, כאשר לפחות קלפי אחת בכל מחוז שנחשבת כקלפי הראשית של המחוז פעילה מאוחר יותר עד 20:00 בערב. בנוסף לכך יופעלו גם קלפיות מדגמיות אשר יישארו פעילות לזמן קצר יותר, עד השעה 15:30 או 16:00 בצהריים ויספרו ידגמו החל משעות אלה.
לפי סקר ice בבחירות לראשות לשכת עורכי הדין - עו"ד אפי נוה בקאמבק מרשים עם 44% מהקולות לראשות הלשכה והוא הזוכה על פי הסקר. אחריו: היו"ר הנוכחי עו"ד עמית בכר עם 33%. במקום השלישי: עו"ד דורון ברזילי עם 12%, והרביעי: עו"ד ארקדי אליגולאשוילי עם 11% מקולות המצביעים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה