משפט

חוק האיזוק האלקטרוני לא מת. זו הצעת החוק החדשה של בן גביר

אחרי שחברות הכנסת מהאופוזיציה הציגו אלקטרונים במליאה לאחר שהחוק שהציגו נפל ומחו בקולניות נגד השר לביטחון לאומי שהבטיח כי יעלה אותו בדרכו שלו - כעת מתכוון בן גביר לפרוע את השטר ולקדם את החוק במתווה שונה 
דוד זולדן | 
איתמר בן גביר (צילום אוליבר פיטוסי פלאש 90)
הקואליציה אמנם הפילה בכנסת את חוק האיזוק האלקטרוני לפני כשלושה חודשים אלא שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר המשפטים יריב לוין הגיעו להסכמה על נוסח "מרוכך" יותר לחוק ובכוונתם לקדם את המתווה החדש כהצעת חוק ממשלתית.
החוק בהצעתו המשופרת והמתוקנת של לוין ובן גביר יחזק תנאים לאיזוק אלקטרוני: לבן המשפחה שכלפיו מתבקש הצו ישנה הרשעה קודמת בעבירת אלימות, או שהוגש נגדו כתב אישום כזה, או שהפר צו הגנה קודם; התקבלה הערכת מסוכנות למי שמתבקש כלפיו צו הגנה; אם יש סכנת חיים ממשית, יוכל בית המשפט לתת צו הגנה למרות היעדרם של התנאים.
בין שרי הממשלה יש עדיין ויכוח מהיכן יגיע המימון ליישום ההצעה, והוא המשוכה האחרונה שנותרה עד להבאת החוק להצבעה. כך דווח בכאן 11 כאשר עלות החוק היא 50 מיליון שקלים, ובן גביר דורש שמשרדי המשפטים, הרווחה, מעמד האישה והמדע יתרמו בערך מחצית מהסכום, והמחצית השנייה תגיע מהמשרד לביטחון לאומי.
לטענת הליכוד, שאוחז במרבית המשרדים האחרים, היא שלמעשה יש כבר תקציב צבוע לחוק מההצעה שעברה בכנסת הקודמת בקריאה ראשונה. התקציב יועד להיות ממשרדי הביטחון הלאומי ומהרווחה, מכספים שכבר הוקצו למטרה הזאת ב-2022.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה