משפט

סוף לאפליה במוניות: הנהגים האלו יקבלו פיצויים במיליוני שקלים

בית המשפט אישר את הסכם הפשרה שהוגש במסגרת תביעה שנפתחה עוד ב-2019. שורשי הסיפור נטועים בתקופה שלפני כחמש עת הושק השירות המכוון במיוחד למגזר החרדי בשם "גט מהדרין", במסגרתו הנהגים הם שומרי שבת ומתחייבים שלא לעבוד ביום המנוחה היהודי
מערכת ice |  1
עוקץ המוניות (צילום פלאש 90/ נתי שוחט, Magma Images)
סוף לעוול של שנים. חברת שירותי הנסיעות במוניות, גט, מחויבת לעצור את שירות "גט מהדרין" בירושלים. על החברה הוטל תשלום פיצויים של כ-6 מיליון שקל שישולמו לנהגי מוניות ערבים ונוסעים אשר לא יכולים להירשם לשירות המהדרין, כך על פי YNET.
בית המשפט אישר את הסכם הפשרה שהוגש במסגרת תביעה שנפתחה עוד ב-2019. שורשי הסיפור נטועים בתקופה שלפני כחמש עת הושק השירות המכוון במיוחד למגזר החרדי בשם "גט מהדרין", במסגרתו הנהגים הם שומרי שבת ומתחייבים שלא לעבוד ביום המנוחה היהודי.

תביעת הענק טענה כי מדובר באפליה אסורה שמטרתה הייתה לתעדף נהגים יהודים, ולא נהגי מוניות מהמגזר הערבי לכאורה. בהסכם הפשרה סוכם כי "המשיבה (חברת המוניות גט) התחייבה בהסדר הפשרה כי היא תסגור את צי 'גט מהדרין' תוך 60 ימים ממועד החתימה על ההסדר, כלומר, עד ליום 30 ביולי השנה". עוד נקבע כי "לאחר אישור ההסדר על ידי בית המשפט הנכבד, ככל שיאושר, והפיכת ההחלטה על אישור כאמור לפסק דין חלוט, המשיבה לא תחדש את צי גט מהדרין ולא תקים צי אחר של מוניות שומרות שבת".
עוד הוסבר: "בבסיס ההסכמה בנוגע לחלוקת הפיצוי בגין חברי קבוצת הנהגים עומדת ההנחה, לצורכי פשרה, כי ככל שהנהג היה פעיל יותר באזור ירושלים במהלך תקופת ההסדר, נגרם לו נזק ממוני משמעותי יותר כתוצאה מהפעלת צי 'גט מהדרין'".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מערכת המשפט בארץ פשטה רגל.
    לילי 06/2023/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שוברים שיאים. לא רפורמה משפטית על מלא ותוספת של החלפת כל השופטים.
    סגור