משפט

עורך דין הגיש כתב תביעה מ-ChatGPT והרישיון שלו בסכנה

עורך דין אמריקאי הגיש כתב תביעה שהכין לו ChatGPT, כאשר הבינה המלאכותית ציטטה מקורות מומצאים. עורך הדין התנצל ועלול לחטוף סנקציות
מערכת ice | 
עורך דין (צילום pixabay)
עורכי דין שתבעו את חברת התעופה הקולומביאנית Avianca הגישו כתב תביעה מלא בציטוטים מתיקים שהומצאו על ידי ChatGPT, כך דיווח היום הניו יורק טיימס. לאחר שמייצגי הנתבעת הצביעו על המקרים הלא קיימים, השופט המחוזי בארה"ב קווין קסטל אישר כי "נראה ששישה מהתיקים שהוגשו הם החלטות שיפוטיות מזויפות עם ציטוטים מזויפים", וקבע דיון כשהוא שוקל סנקציות לעורכי הדין של התובע.
עורך הדין סטיבן א. שוורץ הודה בתצהיר כי השתמש בצ'אטבוט הפופולרי של OpenAI למחקר שלו. כדי לאמת את המקרים, הוא עשה את הדבר הסביר הבא: הוא שאל את ChatGPT אם הוא משקר.
כשביקש מקור, ChatGPT המשיך להתנצל על הבלבול הקודם והתעקש שהמקרה אמיתי, ואמר שאפשר למצוא אותו בפלטפורמות Westlaw ו-LexisNexis. גם כששאל אם המקרים האחרים מזויפים, ChatGPT טען כי כולם אמיתיים.
 

עורך הדין של הנתבעת הודיע לבית המשפט על הנושא בפירוט, כשסיפר כיצד הגשת עורכי הדין של התביעה הייתה מלאה בהמצאות. בדוגמה אחת, הציע מקרה לא קיים בשם Varghese v. China Southern Airlines Co., Ltd., כשנראה שהתייחס למקרה אמיתי אחר, Zicherman v. Korean Air Lines Co., Ltd., אבל נקב בתאריך שגוי (ופרטים נוספים), 12 שנים אחרי המקור. 
 
שוורץ אומר שהוא "לא היה מודע לאפשרות שהתוכן שלו יכול להיות שקרי". כעת הוא "מצטער מאוד על כך שהשתמש בבינה מלאכותית גנרטיבית כדי להשלים את כתיבת הקייס המשפטי ולעולם לא יעשה זאת בעתיד ללא אימות מוחלט של הפרטים".
העניין מדגיש את האבסורד שבשימוש בצ'אטבוטים למחקר מבלי להצליב את המקורות במקום אחר. גם הצ'אט Bing של מיקרוסופט מפורסם כעת ככזה שמספק שקרים ומניפולציות. בארד, צ'אטבוט הבינה המלאכותית של גוגל, המציא עובדה על טלסקופ החלל ג'יימס ווב בניסיון הראשון שלו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה