משפט

קצת נחת למשפחות נפגעי הטרור: זו הבשורה של רשות הגבייה

רשות האכיפה והגבייה מעדכנת כי לשכת ההוצאה לפועל בירושלים גבתה לאחרונה 9.24 מיליון שקל, כתוצאה מעיקולים שהטילה על כספי הרשות הפלסטינית. כספים אלה הועברו לבא כוח של משפחות נפגעי טרור, הזוכים בתיק ההוצאה לפועל

מערכת ice | 
לשכת רשות האכיפה והגבייה (צילום דוברות רשות האכיפה והגבייה)
רשות האכיפה והגבייה מפרסמת היום (חמישי) עדכון לגבי תיק הוצאה לפועל, שנפתח בשנת 2019 על ידי 41 משפחות נפגעות ונפגעי טרור, על סמך פסק דין שניתן כנגד הרשות הפלסטינית, בבית המשפט המחוזי בירושלים. בפסק הדין נקבע פיצוי אזרחי, לטובת משפחות קורבנות נפגעי טרור שונים, ובהן: משפחות הנרצחים מאירוע הלינץ' ברמאללה, משפחות הפיגוע באוטובוס הילדים בכפר דרום, משפחות פיגוע המדרחוב ברחוב בן יהודה בירושלים, משפחות פיגוע ההתאבדות בגבעה הצרפתית, משפחות פיגוע מכונית התופת בצומת מגידו, משפחות פיגוע חדירה באלון מורה, ומשפחות נפגעות ונפגעי טרור נוספים.
התיק נוהל בלשכת ההוצאה לפועל בירושלים בפני רשם ההוצאה לפועל, כבוד הרשם אריאל לנגה, ובמהלכו הוטלו עיקולים על כספי הרשות הפלסטינית שהוחזקו בידי המדינה. סך החוב בתיק עמד על כ- 159 מיליון שקל.
 
כזכור, בחודש ינואר 2023 חתם שר האוצר על אישור מימוש עיקול מרכזי, שהוטל זה מכבר במסגרת תיק ההוצאה לפועל, על כספי מיסים שמעבירה מדינת ישראל לרשות הפלסטינית. בהתאם העביר משרד האוצר סך של 139 מיליון שקל ללשכת ההוצאה לפועל בירושלים, וכספים אלה הועברו לבא כוחם של הזוכים עו"ד אברהם משה סגל, לחלוקתם בין משפחות הנפגעים, הזוכים בתיק ההוצאה לפועל.
בשבוע זה גבתה רשות האכיפה והגבייה סך נוסף של 3,275,426 שקל כתוצאה מעיקולים שביצעה על כספי הרשות הפלסטינית באגף המכס והמע"מ ברשות המסים. כמו כן, גבתה רשות האכיפה והגבייה סכום של 5,964,907 שקל כתוצאה מחלוקה בתיק אחר נגד הרשות הפלסטינית בו עוכבו כספים שהיו מיועדים להשבה לרשות הפלסטינית.  בסך הכול נגבו השבוע 9,240,333 שקל נוספים כתוצאה ממימוש אקטיבי של עיקולים על כספי הרשות הפלסטינית. לשכת ההוצאה לפועל בירושלים ברשות האכיפה והגבייה, העבירה סכומים נכבדים נוספים אלה לבא כוח הזוכים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה