משפט

אילון מאסק בצרות: שיתף פעולה עם ג'פרי אפשטיין?

על פי החשד מאסק הפנה את אפשטיין לבנק ג'יי.פי מורגן צ'ייס שמואשם בכך שעזר לנהל את כספיו של אפשטיין ואפשר לו לסחור בנשים
מערכת ice |  1
ג'יי פי מורגן וג'פרי אפשטיין (צילום shutterstock, ויקיפדיה)
אילון מאסק זומן על ידי איי הבתולה של ארה"ב במסגרת תביעה שמאשימה בנק בוול סטריט בכך שאפשר לג'פרי אפשטיין לסחור בנשים. הזימון קרא למנכ"ל טסלה למסור כל מסמך המעיד על תקשורת בינו, בנק ג'יי.פי מורגן צ'ייס ואפשטיין, שמת ב-2019.
מר מאסק אינו מואשם בשום עוולה בתיק. ביום שני הוא גם חזר על והכחיש כי אפשטיין סיפק לו ייעוץ פיננסי. ג'פרי אפשטיין מת בכלא בניו יורק ב-2019 בזמן שהמתין למשפט באשמת סחר במין.  
איי הבתולה תובעים את בנק ג'יי.פי מורגן צ'ייס על כך שסייע לכאורה לאפשר את הפשעים של אפשטיין. בתיק נטען כי נשים שנסחרו עברו התעללות מינית על ידי אפשטיין ואחרים בסנט ג'יימס הקטן, האי הפרטי שלו בשטח. ממשלת איי הבתולה האשימה את הבנק בכך שלא פעל לפי שלטי אזהרה לגבי הפשעים לכאורה. הבנק הכחיש את ההאשמות.
במסגרת המקרה, הגשת בקשה לבית המשפט ביום שני חשף שרשויות השטח ניסו לשרת את מאסק, הבעלים המולטי-מיליארדר של טוויטר, עם הזימון אך לא הצליחו. "הממשלה [של איי הבתולה של ארה"ב] יצרה קשר עם עורך דינו של מאסק בדוא"ל כדי לשאול אם הוא יהיה מורשה לקבל שירות מטעמו של מאסק בעניין זה, אך לא קיבלה תשובה המאשרת או שוללת את סמכותו", נכתב בתיק.
איי הבתולה גם ביקשו משופט בית המשפט הפדרלי במנהטן לאפשר לו לשרת את מאסק עם הסוכן הרשום של טסלה. ייתכן שמאסק הופנה לענקית הבנקים בוול סטריט על ידי אפשטיין, על פי כתב התביעה. עם זאת, איי הבתולה לא סיפקו הסבר נוסף לעניין שלו בקבלת מסמכים ממאסק.
אפשטיין היה לקוח של בנק ג'יי.פי מורגן צ'ייס משנת 2000 עד 2013. מר מאסק היה גם לקוח של הבנק, בעת בה היה אחראי על עסקי הבנקאות המסחרית של טסלה במשך כמה שנים. מאסק צייץ ביום שני כי ההנחה שהוא קיבל עצה מאפשטיין היא "אידיוטית" וכינה את איש הכספים המנוח "נוכל טיפש".
אפשטיין, שהורשע ב-2008 בגין שידול לזנות מקטין, עבר במעגלים חברתיים שכללו את הנסיך אנדרו והנשיאים לשעבר דונלד טראמפ וביל קלינטון, לצד דמויות מפתח רבות בעולם העסקים. התובעים ב-2019 האשימו אותו בניהול "רשת עצומה" של נערות קטינות למין. בנק ג'יי.פי מורגן צ'ייס הכחיש שידע על הפשעים של אפשטיין.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אולי אפשר להסגיר לארה"ב אנשים שהיו שותפים לאפשטיין
    דניאל 05/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש פה כמה אנשים שהיו שותפים למעשיו של אפשטיין. יש טוענים שחלקם מארגנים הפגנות. יש נשים שנשבעות שבוצעו עליהם עבירות מיניות חמורות. חלקם פה בארץ. איפה מערכת המשפט שלנו שתשתף פעולה עם עשיית הצדק ? לא ביבי לא חוקרים ?
    סגור