משפט

פיצוי של 5.2 מיליון שקל: הסכם הפשרה של מיטב

בית הדין לעבודה קבע סכום כולל של חמישה מיליון ומאתיים אלף שקל, הכולל תשלום שכר טרחה וגמול למבקשים והחזר הוצאות והעלויות בקשר ליישום הסדר הפשרה בין מיטב לבית התובעים
מערכת ice |  1
בורסה מיטב דש (צילום Miriam Alster פלש 90 pixbay)
לאחר כ-6 שנים מפתיחת התיק, התביעה הייצוגית נגד מיטב נסגר בהסדר פשרה על סך 5.2 מיליון שקל זאת לאחר פשרה בין הצדדים שהתקבלה על ידי בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, בראשות השופט דובי ספיבק.
בהחלטה צוין: "על פי הסדר הגישור, ישולם לחברי הקבוצה – שהינם כל העמיתים ו/או החוסכים אצל המשיבה ו/או אצל איפקס ניהול תיקים בע"מ ו/או אצל איפקס קופות גמל בע"מ, לרבות יורשיהם ו/או חליפיהם, אשר זכויותיהם נפגעו לפי הנטען בבקשת האישור כתוצאה מהפעילות המרמתית בניירות ערך שתוארה בבקשת האישור – סכום כולל של חמישה מיליון ומאתיים אלף שקל, הכולל תשלום שכר טרחה וגמול למבקשים והחזר הוצאות והעלויות בקשר ליישום הסדר הפשרה".

עוד קבע בית המשפט: "לבקשה לאישור הסדר פשרה זה צורף מכתב לבית-הדין מטעם המגשר, שבו הודגש כי סכום הפשרה הוצע על ידו וביוזמתו, והוא משקף, בעיניו, סכום ראוי והוגן המשקלל בין היתר, את מאזן הסיכויים והסיכונים בכל הנוגע לניהול ההליך, וזאת לאחר שעיין בכתבי הטענות, במסמכים שהגישו הצדדים, וכן שמע את הצדדים וכן את המומחים מטעמם".
כמו כן נקבע: לאחר שבחנתי את הסדר הפשרה, ואת שאר המסמכים שבתיק, לרבות את שני מכתבי המגשר, נחה דעתי כי הסדר הפשרה הינו הוגן וצודק ועומד בתנאים שנקבעו בחוק לצורך הסדר פשרה, ומשכך החלטתי לאשרו ולתת לו תוקף של פסק דין. אוסיף בקשר לכך כי השתכנעתי כי אין מקום בנסיבות העניין – ובמיוחד בשים לב להליך הגישור הממושך שנערך בפני מגשר מוכר, מוערך ובעל שם למינוי בודק. אשר לנושא החזר ההוצאות, הגמול ושכר הטרחה – לאחר שבחנתי את המלצת הצדדים לעניין החזר הוצאות, גמול למבקש (2% מהתשלום הכולל) כהגדרתו בהסכ ושכר טרחה לבאי כוחו, 20% מהתשלום הכולל כהגדרתו בהסכם".
לסיום השופט החליט: "ניתן בזה תוקף של פסק דין להסדר הפשרה אליו הגיעו הצדדים, וכן ניתן תוקף של פסק דין להמלצת הצדדים לעניין החזר הוצאות, גמול למבקש ושכר טרחה לבאי כוחו. המשיבה תשלים את ביצוע תשלום הפיצוי בהתאם להוראות הסדר הפשרה, ותגיש לבית-דין זה הודעה בדבר השלמת תשלום הפיצוי, כשהיא נתמכת בתצהיר, וכן בקשה לאישור ביצוע תשלום החזר ההוצאות, הגמול למבקש ושכר הטרחה לבאי-כוחו, וזאת לא יאוחר מיום .15.6.23, המזכירות תסגור את התיק ותקבע את התיק לתזכורת פנימית ליום".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל הכבוד!!! (ל"ת)
    שלמה 05/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור