משפט

ח"כ רוטמן נאם ב"כנס החירות" וזכה לתגובות זועמות: צפו

"אם בית המשפט העליון יהיה בצד שלי, יהיה לי יותר קשה לגייס רוב פוליטי להעביר רפורמה. יש קיבוע בחוקה שלא תמיד מתאים למבחן הזמן. לכן חוקה היא לא פתרון קסם!", כך אמר רוטמן בנאומו וספג קריאות "בושה!" כשירד מהבמה
מערכת ice | 
שמחה רוטמן (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
ח״כ ויושב ראש וועדת החוקה, שמחה רוטמן, נאם היום (ראשון) בדיון בכנס החירות ה-9. אלו היו עיקרי דבריו: ״מי יגן על הציבור מהשלטון, כאשר מערכת המשפט צפצפה על חוק האזנות הסתר וזכויות הפרטיות ואישרה למטרה להתקין מערכת פגסוס. מי שפוגע היום יותר בזכויות אדם וזכויות הפרט היא מערכת המשפט.
הוא המשיך: "לכפות על הורים שיטות חינוך, גם אם הם עושים טעות. גם לכפות אנשים מלהתגייס לא נכון. לדעתי, לבית המשפט לא צריך להיות עניין בסוגיות אלו. אני כן חשוב שבית משפט בא להגן על הארד קור זכויות אדם הוא יעשה זאת בלי להסתכל ימין או שמאל. אם בית המשפט העליון יהיה בצד שלי, יהיה לי יותר קשה לגייס רוב פוליטי להעביר רפורמה. יש קיבוע בחוקה שלא תמיד מתאים למבחן הזמן. לכן חוקה היא לא פתרון קסם! אנחנו רואים את זה בארצות הברית".
עוד הוסיף רוטמן: "אני בהחלט חושב שבכל הנוגע לבחירת שופטים שיש שופט שהולך לגייס את ראש הלשכה לטובתו אני מאמין שאין לו מקום להתערב. אני חושב שעצם ההצדקה של קיומה של לשכה לוקה חסר. אני חשוב שאפי נווה כראש לשכב, יותר מראשי לשכה אחרים, פעל יותר למענם יותר. אני לא בעד הלשכה ולא בוועדה לבחירת שופטים". בסיום הדיון, הנוכחים בקהל צעקו קריאות "בושה!" לכיוונו של רוטמן.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה