משפט

אד שירן מנגן בבית המשפט: האם העתיק מאחת הקלאסיקות המפורסמות בעולם?

זו לא הפעם הראשונה ולא השנייה שנטען כי אד שירן העתיק לחנים, כאשר הפעם מדובר בקלאסיקה היסטורית. "אני מלחין תשעה שירים ביום", אמר וניסה לשכנע את השופטים שמדובר במקרה בלבד
מערכת ice | 
אד שירן בהופעה אינטימית (צילום אינסטגרם)
באולם בית משפט עמוס בניו יורק, אד שירן הרים את הגיטרה שלו אתמול (חמישי) וניגן את הלחן שגרם לו להסתבך במחלוקת על זכויות יוצרים מוזיקלית. התביעה טוענת כי אחד הזמרים המצליחים בעולם, העתיק את הלחן לשירו "Thinking Out Loud", משיר של אחד הזמרים הגדולים בהיסטוריה - "Let's Get it On" של מרווין גיי.
עורכת הדין של שירן, אילין פרקאס, לחצה עליו לספר כיצד הגיע ללחן ההוא  לפני כעשור. הוא הושיט יד אחורה, תפס את הגיטרה שלו שהייתה תלויה מאחורי דוכן העדים והסביר שכתיבת שירים היא טבע שני עבורו. הוא אמר שהוא השתמש בגרסה שלו לפונטיקה כדי ליצור שירים כל כך מהר שהוא יכול לכתוב עד תשעה ביום. אפילו בסוף השבוע האחרון, טען שירן, הוא כתב 10 שירים.
אחר כך הוא שר רק כמה מילים עם המנגינה שעומדת במחלוקת, והעלה חיוכים על פניהם של כמה מהצופים באולם בית המשפט. לאחר שסיים לשיר, הוא דיבר ואמר "ואז המילים נופלות" כשניסה ללמד את חבר המושבעים את השיטה שלו ליצור מוזיקה. הוא אמר שהוא שיתף פעולה בשיר עם שותפה לכתיבה, איימי ווידג', שכתבה את אקורדי הפתיחה.
 
למרות שהופיע עם כמה מהאמנים הגדולים בעולם והפך בעצמו למושא להערצה של מיליונים פלוס זכה בכמה וכמה פרסים חשובים לפני גיל 32, שירן אמר מעל דוכן העדים: "אני לא נגן הגיטרה המוכשר בעולם".
יומיים קודם לכן, הוא נקרא להעיד על ידי עורכי הדין של התובעים והיה נחוש בדעתו לומר למושבעים שהוא ווידג' עלו על השיר מבלי להעתיק מוזיקה של אף אחד אחר.

אתמול עורכת הדין שלו הציגה שאלות ידידותיות, ודלתה משירן כיצד התעניין במוזיקה לאחר שהצטרף למקהלת כנסייה עם אמו כשהיה בן 4. שירן החל בזלזול עצמי כשסיפר את סיפורו, ואמר: "אני לא יכול לקרוא תווים. אני לא מאומן באופן קלאסי בכלום".
 
הוא אמר שהוא עזב את בית הספר בגיל 17 כדי שיוכל להופיע עד שלוש פעמים בלילה, לשחק בכל מקום שירצה אותו, מאולמות בינגו למסעדות ועד "בכל מקום שאף אחד לא היה".
בתוך עשור, הוא הופיע עם כמה מהשמות הגדולים במוזיקה, מטיילור סוויפט ועד הרולינג סטונס, 50 סנט ועד אריק קלפטון. תוך זמן קצר, אמר, הוא כתב שמונה או תשעה שירים ביום, והסביר: "כשההשראה מגיעה, אתה מתרגש וזה פשוט יוצא".
המשפט יתחדש ביום שני בשבוע הבא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה