משפט

מעל 110 מיליון דולר: פשיטת הקריפטו הענקית בארה"ב

הרשויות בארצות הברית החרימו שישה חשבונות קריפטו בשווי מוערך של 112 מיליון דולר שעל פי החשד קשורים להונאות השקעות במטבעות קריפטוגרפיים במדינות אריזונה, קליפורניה ואיידהו
מערכת ice | 
קריפטו (צילום shutterstock)
משרד המשפטים האמריקני הודיע כי החרים שישה חשבונות קריפטו בשווי מוערך של 112 מיליון דולר שעל פי החשד קשורים להונאות השקעות במטבעות דיגיטליים במדינות אריזונה, קליפורניה ואיידהו. לפי משרד המשפטים, השלב הבא הוא החזרת מטבעות הקריפטו הגנובים לקורבנות.
על פי מסמכי בית המשפט, החשודים העומדים מאחורי ההונאות השונות פנו לקורבנות באמצעות פלטפורמות היכרויות שונות, אפליקציות של הודעות או פלטפורמות מדיה חברתית, שם בנו מולם אמון ואז הציגו בפניהם תוכניות השקעה. את כל הכספים העבירו החשודים לחשבונות שבשליטתם במקום להשקיע אותם כפי שהבטיחו.
"הונאות מרושעות אלו, במסגרתן הרמאים מטפחים מערכות יחסים עם קורבנותיהם לאורך זמן, הרסו משפחות וגזלו חסכונות של חיים שלמים", אמר עוזר התובע הכללי מהמחלקה הפלילית של משרד המשפטים. "עכשיו לאחר שהשתלטנו על חשבונות המטבע הווירטואלי, אנו רוצים להחזיר אותו במהירות האפשרית לקורבנות".
ה-FBI חשף בדו"ח פשעי האינטרנט שלו לשנת 2022, כי האמריקנים הפסידו יותר מ-3 מיליארד דולר בהשקעות הונאה בשנה שעברה. "תלונות על הונאה בהשקעות גדלו מ-1.45 מיליארד דולר ב-2021 ל-3.31 מיליארד דולר ב-2022. זהו גידול של 127%", דווח ב-FBI. בתוך התלונות האלו, הונאה בהשקעות במטבעות קריפטוגרפיים עלתה מ-907 מיליון דולר ב-2021 ל-2.57 מיליארד דולר ב-2022, עלייה של 183%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה