משפט

ביצע עבירות מין בחיילות - זה העונש המקומם שיקבל?

רב סרן לשעבר בצה"ל כנראה לא ירצה עונש מאסר משמעותי במסגרת התלונות נגדו, לאור הסדר הטיעון המקל שנרקם בימים אלו. אחת המתלוננות הלינה על ההסדר המסתמן וטענה כי מדובר בטראומה נוספת
מערכת ice | 
חיילת (צילום סטטוסים מצייצים)
לפני כשנתיים הוגש כתב אישום נגש בועז אנקרי, לשעבר רב סרן בפיקוד העורף, בגין עבירות הטרדה מינית, מעשים מגונים ומעשי סדום כלפי שלוש חיילות ששירתו תחת פיקודו. למרות הזמן הרב שעבר, המשפט טרם הגיע לסיומו וכעת מתברר כי נרקם הסדר טיעון מקומם.
לפי ynet, הסדר הטיעון שהוצע על ידי מגשר בתיק יגזור על אנקרי מאסר בפועל של חצי שנה עד שנה בלבד, למרות חומרת המעשים שלו. עם זאת, לא ברור עדיין אם הפרקליטות תתנגד ואם אנקרי יחתום על ההסכם. במקביל, ישנן שמועות כי הפרקליטות לא תקבל את ההסדר בצורתו הנוכחית ותהיה מוכנה להתפשר על חודשיים נוספים של מאסר בלבד.
הידיעה הזו מגיעה לאחר חודשים רבים בהם אנקרי הצליח לדחות שוב ושוב את הדיונים בבית המשפט, וזמן קצר לפני שלב ההוכחות בתיק. אחת המתלוננות בתיק מסרה ל-ynet: "רק על חלק מהעבירות בכתב האישום הוא אמור, לפי החוק, להישלח לשנים בכלא, קל וחומר על הרשעה מלאה בכל כתב האישום, שמגובה בראיות. זו סטירה מזלזלת, טראומה נוספת אחרי שהשתיקו אותנו בפרקליטות הצבאית עם המריחה הזו".
לפי כתב האישום אנקרי ניסה לשכב עם שלוש מהחיילות שלו, תקף אותן מינית וניצל את יחסי המרות ביניהם לרעה, לצד ביצוע עבירות נוספות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה