משפט

מחדל במחלקת הילדים: בת 7 נותרה ללא השגחה ודיממה למוות

ילדה צעירה מבני ברק עברה ניתוח לב קשה בשנת 2019 ומספר לילות לאחר מכן נפטרה עקב דימום קיצוני. כעת ההורים שלה תובעים את בית החולים שניידר קופת החולים כללית בגין רשלנות רפואית ובטענה שהמוות היה יכול להימנע
מערכת ice | 
שיבא תל השומר (צילום פלאש 90)
בשנת 2019 ילדה צעירה בת 7 מבני ברק בשם רחל פערל ויזל עברה ניתוח מורכז במחלקת הילדים בבית החולים שניידר וזאת לאור מום מולד בליבה. זמן לא רב אחרי הניתוח הורי הילדה גילו שרחל מדממת מתחת לשמיכות מיטתה בבית החולים. מותה נקבע זמן קצר לאחר מכן.
לפי ישראל היום, משפחתה של רחל המנוחה הגישה תביעת רשלנות רפואית נגד בית החולים וקופת החולים כללית וזאת בטענה שמותה של רחל יכול היה להימנע. על פי טענות ההורים, להן יש לכאורה גיבוי במסמכים הרפואיים, הם התריעו בפני הצוות הרפואי במחלקה כי רחל מתעוררת אחרי הניתוח. לאור זאת ולאור העובדה שהייתה מחוברת למכונת אקמו ההורים ביקשו לקשור את ידיה על מנת שלא תפריע לפעילות הצינורות.
לפי טענות ההורים הצוות הרפואי הסביר להם שאין צורך בכך, והדבר אף תועד במסמכים שעל מיטתה של רחל. באחד הלילות שלאחר הניתוח אמה של רחל, איטה, התעוררה לגלות שאחד הצינורות של רחל אכן התנתק מתחת לשמיכותיה ומבלי שהאחיות במחלקה ראו ושהיא מדממת באופן קיצוני. צוות רפואי גדול הוזעק לחדר, אך אלו נאלצו לאחר כשעה לקבוע את מותה בעקבות הדימום המסיבי.
על פי כתב התביעה, אביה של רחל שמעון הוזעק לבית החולים מהבית וראה גם הוא את הזוועה ושמע את הצוות צועק  "איך זה קרה לנו?". התביעה של ההורים הוגשה בעזרת עו"ד נתנאל רוט, שדרש לקבל את המסמכים הרלוונטיים מבית החולים שניידר וזאת לאחר שנמנעו לעשות זאת לאחר המקרה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה