משפט

לאחר פרסום באינסטגרם: רשת חדרי הכושר נתבעת ב- 34 אלף שקל

מתאמן ברשת חדרי הכושר "פרופיט" בסניף נוף הגליל תבע את החברה לאחר שלטענתו פורסמה תמונתו מתאמן ללא אישורו. התביעה נדחתה ללא הוצאות לשני הצדדים וציינה כי לפי תכתובות בין השניים התובע ידע כי זהו צלם מטעם הרשת
מערכת ice | 
אימון בחדר כושר (צילום freepik)
מתאמן ברשת חדרי הכושר "פרופיט" תבע את הרשת ב- 34 אלף שקל לאחר שפורסמה תמונה שלו בעמוד הפייסבוק של החברה ללא אישורו. התמונה פורסמה בעמוד הפייסבוק של סניף נוף הגליל של הרשת.
המתאמן צולם בשנת 2019 במהלך אימון על ידי מתאמן אחר תוך כדי ביצוע האימון. המתאמן שצילם את התובע צילם גם אנשים אחרים בחדר הכושר והעלה את התמונות לאינסטגרם ותייג את הדף העסקי של הסניף. לאחר מכן הרשת העלתה את התמונות לאחר שביקשה את אישורו של הצלם תחת הכיתוב: "להציב את הרף בתחום חדרי הכושר הישראלי לא היה קשה במיוחד, אך לשבור את הרף הזה פעם אחר פעם זהו האתגר האמיתי".
לאחר שהתובע ראה את הפרסום הוא ביקש מרשת מכוני הכושר להוריד את התמונה וביקש פיצוי לאור ניצולו לעשיית רווח. רשת חדרי הכושר טענה מצידה כי התמונה פורסמה לזמן קצר ואז הוסרה לאחר פניית התובע. 
בדיון שנערך השנה בפברואר השנה אמר התובע כי הוא מתאמן בסניף שנים רבות ומגיע לו פיצוי כספי מכיוון שהוא מפרסם חנויות ומדגמן בתשלום. הרשת מצידה הגיבה כי הפרסום היה בדף הפייסבוק של הרשת בו מפורסמים מדי יום שלל תמונות וסיפורים של מתאמנים שנתנו את הסכמתם לכך.
השופטת קבעה כי התובע הסכים להצטלם במכון הכושר תוך כדי ביצוע פעולה ספורטיבית. היא הוסיפה כי לפי תכתובות בין התובע לבין מכון הכושר התובע חשב כי זהו צלם מטעם הרשת ולכן הסכמתו כי צלם זה יצלם אותו היא היא הסכמה מכללא (משתמעת) לפרסום התמונה בדף הפייסבוק של מכון הכושר. "לפיכך, אין עסקינן בפגיעה בפרטיות ודין התביעה להידחות", נכתב בפסק הדין.
התביעה נדחתה ללא הוצאות לשני הצדדים. השופטת אף ציינה כי במידה והיא הייתה מקבלת את התביעה, הפיצוי היה בסך 3,600 שקל, רחוק מהסכום אותו דרש התובע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה