משפט

השינוי שמציג ח"כ ביסמוט: "חשוב לנו להציע פתרונות למצוקת בני הנוער"

תקנת העברה המנהלית שקובעת קנס ואי הפללה לצרכני קנאביס תחול החל מהיום גם על קטינים "תקופת הקורונה שינתה את הרגלי הבילוי של בני הנוער, חלקם הרגישו ניכור או בדידות"
מערכת ice | 
בועז ביסמוט (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
תקנת העברה המנהלית שקובעת קנס ואי הפללה לצרכני קנאביס תחול החל מהיום גם על קטינים. ההחלטה התקבלה לאחר דיון שהתקיים אתמול (רביעי) בוועדת הכנסת למאבק בשימוש סמים ואלכוהול.
יושב ראש הוועדה ח"כ בועז ביסמוט אמר "תקופת הקורונה שינתה את הרגלי הבילוי של בני הנוער, חלקם הרגישו ניכור או בדידות או כאלו שהביעו חוסר שביעות רצון מהחיים. חשוב לנו מאוד להציע פתרונות למצוקת בני הנוער". על פי ההודעה שיצאה מהועדה "תקנות העבירות המנהליות (קנס מנהלי – החזקת קנאביס ושימוש בו) שאושרו במרץ אשתקד, קובעות עבירה מנהלית-ברירת קנס למי שייתפס מחזיק בקנאביס או שימוש בו לצריכה עצמית. בתקנות נקבעה הוראת שעה שמחריגה קטינים מהתקנות. תוקפה של הוראת השעה-ההחרגה, יפוג הלילה בחצות".
פרופסור יוסי הראל פיש הציג בדיון סקר שבחן את ההתנהגות של בני הנוער טוען שהבעיה העיקרית אצלם היא התמכרות לאלכוהול ולא שימוש בקנאביס.  קצין חקירות נוער ארצי, רפ"ק אהרון דגן הביע את דאגתו: "לדעתי, מספר המשתמשים בסמים, בעבירות גוף ורכוש יעלה. קטין שיבין שהוא יכול לצרוך קנאביס יעשה הכל כדי להשיג את הקנאביס. ממחר, חוק הקנאביס החדש יחול גם על קטינים ומי שייתפס עם קנאביס לצריכה עצמית, יקבל קנס מנהלי. קטינים יתחילו לחפש קנאביס. ואת הקנס, ההורים ישלמו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה