משפט

ראש העיר ישלם עשרות אלפי שקלים - זו הסיבה שהסתבך

שופט בית המשפט המחוזי אריה רומנוב קיבל את העתירות של תנועת התעוררות בירושלים כנגד מגוון רחב של סרטונים שהעיירה הפיקה לטובת ראש העיר. השופט פסק על ליאון את תשלום הוצאות המשפט בסך של כ- 40,000 שקלים
מערכת ice | 
משה ליאון, ראש עיריית ירושלים (צילום יוסי זמיר, pixabay)
שופט בית המשפט המחוזי אריה רומנוב קיבל את העתירות של תנועת התעוררות בירושלים כנגד מגוון רחב של סרטונים שהעיירה הפיקה לטובת ראש העיר. זה כלל סרטונים בהם משה ליאון הוא הפרזנטור הראשי, פרסומים של אירועים עם הכותרת "בברכת ראש העיר משה ליאון", חוברות המסכמות את פעולות העירייה וייחוס הפעולות לראש העיר ושימוש בטלגרם בתפוצת הודעות של העירייה להעברת הודעות בשמו.
תעמולה לא חוקית נוספת שליאון עשה היא חלוקת כ- 110,000 שקיות ממתקים בבתי הכנסת בחג שמח תורה עם כיתוב שמו ותמונתו עליהם. העותרים הציגו שלושה  סרטונים התעוררות בעלות של למעלה מ- 600,000 שקל בהם הוא דמות מרכזית.
השופט קבע בתגובה לסרטונים כי לא נמצאה הצדקה להצגת ראש העיר כפרזנטור בסרטונים ושהם נועדו לתעמולה בלבד. השופט האשים את העירייה הפרה את חוק התעמולה דרך שלל פרסומים ועשתה שימוש במשאבי הציבור למען הטובה האישית של ראש העיר. השופט קבע כי ראש העיר נדרש לשלם הוצאות משפט בסך כולל של כ- 40,000 שקלים.
מעיריית ירושלים נמסר: "החלטת ועדת הבחירות עוסקת בפרסומי עבר, אשר כולם עברו, קודם לפרסומם, לעיון הלשכה המשפטית של העירייה, אשר סברה כי מדובר בפרסומים מותרים, על פי פרשנותה את ההנחיות, ואישרה את הפרסומים מראש, עוד לפני הינתן החלטת ועדת הבחירות. העירייה הקפידה מאז ומתמיד לנהוג בהתאם להנחיות והמלצות הלשכה המשפטית."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה