משפט

קיבלו הלוואה של חצי מיליון שקל וטענו: "הוא שותף"

שני שותפים לחנות מוצרי בניין לקחו הלוואה של כמעט חצי מיליון שקל מאח של אחד מהם. כאשר לא הצליחו להחזיר, השותף טען בבית המשפט כי האח הוא שותף. ככה בית המשפט פסק
מערכת ice | 
משפט (צילום vecteezy, shutterstock)
זה סיפור של שני שותפים שרק רצו לרכוש חנות מוצרי בניין, אך הפרוטה לא נמצאה בכיסם. פנו השניים לאחיו של אחד מהם בבקשה למימון. בין השנים 2014-2016 האח העביר לחשבון העסק 474 אלף שקל. בנוסף, חתם על ערבות להלוואה שנטלו השניים ונאלץ לפרוע אותה במקומם.
לאחר שהאח קיבל רק כ-50 אלף שקל חזרה, הוא החליט לתבוע את השניים באמצעות עו"ד נחמיה אסף. טענתו של השותף של אחיו, שיוצג על ידי עו"ד שלמה אביטן, הייתה כי הסכומים שהתובע העביר היו בגדר השקעה ולא הלוואה.

אתר פסקדין מפרסם כי בית משפט השלום בירושלים קיבל את התביעה ודחה את טענת השותף כי התובע אינו זכאי להחזר. בין היתר נכתב בפסק הדין כי השותף הודה כי הוא יודע שהייתה הלוואה כשהעסק היה חדש.
בפסק הדין נקבע כי על השניים להחזיר לתובע סכום של 423,738 שקל בנוסף ל-72 אלף השקל ששילם התובע כערב. בית המשפט קבע כי שהנתבעים שניהלו עסק יחד חייבים בסכום החוב יחד ולחוד.
השותף לא הסכים עם פסק הדין והגיע ערעור. לטענתו, לא הוצג הסכם הלוואה בכתב בניגוד לחוק אשראי הוגן. השופטים עודד שחם, אברהם רובין ונמרוד פלקס מבית המשפט המחוזי בירושלים דחו את הערעור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה