משפט

משפטנים מארה"ב נגד הרפורמה המשפטית: "תפגע בשלטון החוק"

48 פרופסורים למשפטים מארצות הברית, בהם אלן דרשוביץ' ובכירים נוספים, פרסמו מכתב המזהיר מפני השלכות הרפורמה המשפטית של ממשלת נתניהו: "תקשה על ישראל לשרוד אתגרים ביטחוניים וחברתיים"
מערכת ice |  1
בית המשפט העליון של ארצות הברית (צילום freepik)
מכה נוספת לרפורמה המשפטית שמתכננת ממשלת נתניהו: קבוצה של 48 פרופסורים למשפטים מאוניברסיטאות בארה"ב מצטרפים למתנגדים במכתב פומבי בו הם מזהירים: "הרפורמה תפגע בישראל".
בין החותמים על המכתב היו פרופ' אלן דרשוביץ' מהרווארד, מקורבו של נתניהו אשר גם הזהיר אותו באופן אישי מפני השלכותיה הבינלאומיות של התוכנית, וכן לוסיאן בבצ'וק, יוחאי בנקלר ופרופ' ג'סי פריד מהרווארד, טליה גיליס מאוניברסיטת קולומביה, מיכל ברזוזה מאוניברסיטת וירג'יניה, פרופ' קנת במברגר מברקלי, פרופ' דייויד וובר מאוניברסיטת בוסטון ועוד.

מארגני המכתב הם פרופ' אורן בר-גיל ופרופ' ג'סי פריד מהרווארד ופרופ' עמוס גיורא מאוניברסיטת יוטה, שכתבו: "אנו, פרופסורים למשפטים בארצות-הברית שאכפת להם מאוד מישראל, מתנגדים בתוקף למאמץ של ממשלת ישראל הנוכחית לשנות באופן רדיקלי את מערכת המשפט במדינה. מאמץ זה כולל רפורמות מוצעות שיעניקו לקואליציה סמכות אבסולוטית למנות שופטים וייטלו את סמכותו של בית המשפט העליון לעצור חקיקה, יגבילו מאוד את היכולת של הרשות השופטת לבחון את החלטות הרשות המבצעת, ויפגעו בעצמאות היועצים המשפטיים לממשלה".
עוד כתבו המשפטנים: "חלקנו מאמינים שבית המשפט העליון הרחיק לכת בכמה היבטים חשובים, ואכן יש צורך להפחית בכוחו לבחון חקיקה והחלטות ממשלה. אחרים סבורים כי אין צורך לשנות את הסטטוס-קוו. אבל כולנו חוששים מאוד שהמהירות וההיקף של הרפורמות יחלישו מאוד את עצמאות הרשות השופטת, הפרדת הרשויות ושלטון החוק.
"הגנות אלה תרמו לשגשוגה של ישראל ב-75 השנים האחרונות וסייעו לה להתמודד עם אתגרים ביטחוניים, פוליטיים וחברתיים. החלשתן תעמיד בסיכון את חופש הביטוי, זכויות האדם ואת המאמצים לצמצם שחיתויות. היא תקשה על ישראל לשרוד אתגרים כאלה בעתיד. אנו מקווים למען ישראל שהיא תבחר בדרך חכמה יותר".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    דעתם לא שווה קליפת השום ,כולם ביחד לא שווים את רצונו
    רחל 01/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    של אזרח ישראלי אחד ,רק טינופות כמו השמאלנים מגייסים תמיד מתקפות על ישראל.יש פה טונות של רמיה וצביעות כי מע המשפט בארה"ב פי 100 יותר פוליטית מאשר תהיה שלנו אחרי הרפורמה
    סגור