משפט

הרוכש של נמל חיפה בתביעת ענק: הפסיד מיליארדים ויוצא למלחמה

קבוצת אדני, של האיש השלישי הכי עשיר בעולם, מאיימת בתביעה משפטית נגד הינדנבורג מחקרים בגין "התרמית הגדולה ביותר" שבכך ניסו להטעות את המשקיעים וגרמו להפסדים של 12 מיליארד דולר, הונו האישי של אדאני ירד בכ-6 מיליארד דולר ל-113 מיליארד דולר מאז פרסם הינדנבורג את הדו"ח שלו
מערכת ice |  3
גאוטם אדאני ונמל חיפה (צילום ויקיפדיה, פלאש 90/ שיר טורם, pexels)
קונצרן קבוצת אדאני מהודו, של האיש השלישי בהונו בעולם גאוטם אדאני, הרוכש החדש של נמל חיפה, מתכונן למלחמה משפטית אפשרית עם הינדנבורג מחקרים, בטענה כי הדוח "הבוטה והבלתי עובדתי" של הינדנבורג "השפיע לרעה" על בעלי המניות של החברה וגרם ל"נזקים לא רצויים לאזרחים הודים".
עוד הוסבר מטעם הקבוצה: "אנחנו מוטרדים מאוד מהניסיון המכוון והפזיז הזה של גורם זר להטעות את קהילת המשקיעים ואת הציבור הרחב", אמר הקצין המשפטי הבכיר של אדאני, ג'טין ג'לונדהוואלה בהצהרה ביום חמישי. "אנו בוחנים את ההוראות הרלוונטיות על פי חוקי ארה"ב והודו לפעולות מתקנות וענישה נגד מחקר הינדנבורג".

הינדנבורג טענה כי חשפה ראיות לכך שאדאני - האיש העשיר ביותר באסיה - "עסק במניפולציות חצופות של מניות והונאות חשבונאיות במהלך עשרות שנים". חברות המזוהות עם אדאני הפסידו שווי שוק של 12 מיליארד דולר ביחד לאחר שהינדנבורג פרסמה את טענותיה.
מהמשרד נמסר כי אדאני, בני משפחתו ומקורבים אחרים משתמשים ברשת של חברות קש הממוקמות במקלטי מס ברחבי מאוריציוס, איחוד האמירויות הערביות והאיים הקריביים. הינדנבורג חטף מיד תביעה והסביר: "ב-36 השעות שחלפו מאז פרסמנו את הדו"ח שלנו, אדאני לא התייחסה לאף בעיה מהותית שהעלינו", אמר הינדנבורג. "במקום זאת, כצפוי, עדני נקט בתקיפות ובאיומים".
"לגבי האיומים של החברה בהליכים משפטיים, שיהיה ברור, נשמח על כך. אנו עומדים לחלוטין בדו"ח שלנו ומאמינים שכל צעד משפטי שננקט נגדנו יהיה חסר טעם", הוסיפו בהינדבורג. "אם אדאני רציני, הוא צריך להגיש תביעה גם בארה"ב שבה אנחנו פועלים. יש לנו רשימה ארוכה של מסמכים שהיינו דורשים בהליך גילוי משפטי".
הונו האישי של אדאני ירד בכ-6 מיליארד דולר ל-113 מיליארד דולר מאז פרסם הינדנבורג את הדו"ח שלו, על פי מדד המיליארדרים של בלומברג. אדאני, בן 60, ירד גם הוא ממקום אחד ברשימת האנשים העשירים בעולם וכעת הוא עוקב אחר ברנרד ארנו, אילון מאסק וג'ף בזוס.
"גם אם תתעלמו מממצאי החקירה שלנו ותקחו את הנתונים הפיננסיים של קבוצת אדאני כערך נקוב, ל-7 החברות המרכזיות שלה ברשימה יש ירידה של 85% רק על בסיס יסודי בגלל הערכות שווי בשמיים", אמר הינדנבורג.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    נמל חיפה
    1 02/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה האובססיה למכור הכל בזול הכסף שהתקבל כתמורה יתבזבז מהר על גחמות השלטון והמדינה הפסידה את הנמל הם יביאו פועלים שעובדים בשביל 2 דולר ליום ולעובדים שלנו לא תהיה עבודה.
    סגור
  • 2.
    לא ברור מה הדחף לתת /למכור את הנמל
    לילי 02/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה זה 4 מילארד שקלים, זה כספים שמסתובבים במשרדים חסרי חשיבות בממשלה ככה לתת אחיזה, שליטה על פתח הטחון חשוב של ישראל מה חסר לו נמלים לעשיר מארץ הודו לא חסרים נמלים בזול יותר, למה למה למה ? הפרטה של מקום חשוב של ישראל?
    סגור
  • 1.
    למכירה
    יוני מגל 01/2023/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מדוע לא מוכרים את הדבר היחיד שאין בו צורך בישראל. את בנימין נתניהו. למעור אותו לראדון דיציע. שיקח אותו ולא יחסיר. הוא מיותר.
    סגור