משפט

האב העניק דירה לבתו במתנה, התחרט ותבע אותה

בתביעה שנידונה בבית המשפט לענייני משפחה בירושלים, תבע אב את ביתו בטענה כי הדירה והחנות שהעביר לה במתנה ניתנו לה במרמה. זה מה שפסק בית המשפט
מערכת ice | 
תביעה (צילום pexels)
אב תבע את ביתו בטענה כי הדירה והחנות שהעביר לה במתנה הועברו אליה במרמה, בית המשפט לענייני משפחה בירושלים דחה את תביעתו. על פי השופט פליקס גורודצקי, התובע העביר את הנכסים מרצונו החופשי.
מקרה הסיפור, כפי שפורט באתר פסקדין, החל בשנת 2014. בשנה זו הדירה הוענקה לבת על ידי אביה ואמה (שמאז הלכה לעולמה), דבר שעליו הצהירו שוב בעת עריכת צוואה בשנת 2018 כי הדירה שייכת לבת בלבד. באותה השנה הם העבירו גם את החנות, ששווה 5 מיליון שקל, לידי הבת.

האב החליט לפני כשנתיים להגיש תביעה בטענה כי הנכסים הוענקו לבת באופן פסול והוא חתם על המסמכים בעקבות לחץ של אשתו המנוחה וזאת מאחר שהשניים היו במצב נפש ובריאותי גרוע והבת ניצלה זאת לטובתה.
בנוגע לחנות, האב טען כי לא ידע שהחנות הועברו לבת בפועל, אלא חשב כי הינו חותם על מסמכי ייפוי כוח לבת ולא מסמכי העברת בעלות וחתם עליהם ללא קריאה. יש לציין שהבת טענה כי התשלום שהינה מקבלת עבור שכר הדירה היא מעבירה לאב באופן קבוע.
כל טענותיו של האב נדחו על ידי השופט גורודצקי. עורך הדין שטיפל בעסקת המתנה על הדירה ועורך דין נוסף ואף חתנו העידו כי שהתובע היה צלול בדעתו. גם בנוגע לעניין הפעלת הלחץ, השופט התייחס לדבריו של האב שטען שאשתו היא זו שהפעילה לחץ ולא הבת.
לאחר שקבע שדיכאון, אותו העיד התובע שסבל ממנו, אינו עילה לפסילה, חייב את האב ב-40,000 שקל הוצאות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה