משפט

הקימו בית כנסת במקלט הבניין ונתבעו: השופטת פסקה לטובתם

שכן בבניין דירות בירושלים תבע את שכניו שהקימו בית כנסת במקלט הבניין. למרות זאת, השופטת פסקה לטובת בית הכנסת לאחר שהשכן לא הצליח להוכיח שבית הכנסת גורם לרעש
מערכת ice |  4
מתפללים בבית כנסת (צילום פלאש 90/ גרשון אלינסון)
שכן בבניין דירות בירושלים שם לב שמספר דיירים מהבניין החלו בהקמת בית כנסת במקלט המשותף ובחר לתבוע אותם על מנת למנוע מטרד עבורו. לאחר בחינה, המפקחת הבכירה על רישום המקרקעין בעיר קבעה שהיה רוב בבניין בנושא הקמת בית הכנסת אך הנחתה את הוועד להשיג את האישורים הרלוונטיים על מנת להפעילו.
על פי אתר 'פסקדין', בכתב התביעה פירט השכן כי בית הכנסת המאולתר לא קיבל את האישורים הנדרשים מהעירייה וכי נעשה במסגרת זו שימוש לא חוקי ברכוש משותף של דיירי הבניין. יתרה מכך הוא טען שלא הושג רוב בבניין עבור הקמת בית הכנסת וכשאר בית הכנסת יתחיל את פעילותו הוא יפריע לשכן ספציפית, היות וחלונו נמצא מעל המקלט.
עם זאת, בעת הדיון השכן לא הוכיח את טענתו כי חתימות רוב דיירי הבניין שהושגו הן זיוף וכי ההתקהלות יוצרת עבורו מטרד - היות ובית הכנסת טרם נכנס לפעילות סדירה.
בהתאם לכך, הבכירה כאמור קבעה לטובת הנתבעים אך הורתה עליהם לקבל את האישורים הנדרשים מהעירייה טרם הקמת בית הכנסת. יתרה מכך, התנתה את הקמתו בהגבלת ההתקהלות ובשעות פעילויות מסוימות. לשכן התובע היא הבהירה שבזכותו לתבוע בעתיד במידה ואכן בית הכנסת יגרום למטרד.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    המפקח טעה בגדול
    אריה 01/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקלט הוא מקלט ולא בית כנסת . מקלט חייב להיות פנוי מחומרים דליקים . במילה אחת : חוצפה .
    סגור
  • 3.
    מה זה בית כנסת בבנין על רכוש משותף
    רוחה 01/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש חוקים רכוש משותף שמהתחלה לא נבנה ,ית גנסת זה השתלטות על רכוש משותף אצלנו הי השכנים ירדו לעשות מנגל נשותף בבנין והדתים יתקפלו גרים בשלום עד שדתים חושבים שמגיע תהם
    סגור
  • 2.
    מיקלט צריך לשמש כמיקלט ולא שום דבר אחר.
    משה 01/2023/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    התופעה הנל מתרחבת לכול מקלט פנוי שהופכים לבית כנסת גן או מחסן. ומה יעשו במלחמה?. בקשר לעיניין הנל אם הבית כנסת נמצא מיתחת לחלון וזה בוודאות יוצר רעש הדלק מוזיקה בקולי קולות בשעות המותרות. אם חוקית מפריעים לך אז תפריע גם חוקית. מניסיון בתי כנסת כאלה הופכים במהירות אדירה לכוללים קטנים. וכמות הבוץ במיוחד בחורף מרוחה מהכניסה לביניין ועד למיקט ובמיקלט עצמו ביצת חול.
    סגור
  • 1.
    היא כבר חושבת על העתיד שלה (ל"ת)
    דודו 01/2023/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור