משפט

אפל עומדת בפני תביעה ייצוגית - על דם?

אפל עומדת בימים אלו לפני תביעה ייצוגית אשר טוענת שהשעון החכם שלה מפלה אנשים בעלי עור כהה. הרקע? האפליקציה שמודדת את רמת החמצן בדם ולא מדייקת לכאורה עבור כהיי עור
מערכת ice | 
אפל ניצבת בפני תביעת ענק (צילום unsplash, freepik)
תביעות כאלו ואחרות נגד חברות הן אינן דבר חריג במיוחד, אך התביעה הייצוגית החדשה נגד אפל, אשר הוגשה בשבוע שעבר, היא קצת חריגה מהרגיל. גבר מניו יורק הגיש תביעה נגד אפל בטענה שהאפליקציה של השעון החכם של החברה, אשר מטרתה למדוד את רמת החמצן בדם, היא גזענית.
לטענת התובע, אלכס מורלס, השעון היה אמור לתת תוצאות למיטב ידיעתו ללא שום קשר לגוון העור שלו - מה שכן קרה. לכך מורלס הציג הוכחות לכאורה בצורה של מאמרים מתקופת הקורונה שהציגו שמדדים אלו אינם מדויקים כאשר מדובר באנשים בעלי עור כהה.
בעת זו לא ברור בדיוק מה השעון החכם של מורלס הציג לו והאם וכיצד הוא יודע שהמידע על בריאותו לא היה מדויק או קשור לצבע עורו. בכל מקרה חברת אפל לא הגיבה ישר לתביעה ולאחר מכן ציינה כי האפליקציה של השעון החכם מעוצבת כדיי לתת מידע כללי ואינה מחליפה ייעוץ רפואי מדויק.
לצד התביעה המעט מוזרה הזו, אפל נמצאת בצרות אחרות לגמרי לאחרונה לאור הירידה המשמעותית בהכנסות ובעיקר בייצור וזאת בעקבות הבעיות במפעל הסיני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה