משפט

ג'ונסון אנד ג'ונסון תפצה אלפי לקוחות ב-1,150 שקל? ההכרעה בדרך

המועצה הישראלית  לצרכנות מתנגדת להסדר הפשרה בתובענה הייצוגית נגד ג'ונסון & ג'ונסון: "לפני תרומה לעמותות יש לתת את הפיצוי ישירות לנשים שנפגעו לכאורה. המועצה  מתנגדת להסדרי פשרה המונעים ממי שנפגעה  לתבוע פיצויים בשל  נזקים רפואיים"
מערכת ice | 
אבקת טלק לתינוקות של גונסון וגונסון יורד מהמדפים
ב-2013  הוגשה תובענה ייצוגית נגד ג'ונסון אנד ג'ונסון, בשם נשים שבגופו הושתל  מוצר שמיועד לטיפול  במקרים של צניחת אברי אגן, ומשמש בניתוחים אורו-גניקולוגיים. המוצר ("תומך רך" בשם prolift mesh),  לא עבר את האישורים הדרושים, לכאורה, ולמרות זאת הושתל בגופן.    
בבקשת התביעה הועלו טענות  נגד המוצר, ביניהם עלה חשש להטעיה באשר לסיכונים ולסיבוכים הכרוכים בשימוש בו. התביעה הוגשה נגד היצרנית- ג'ונסון אנד ג'ונסון, ונגד חברות ששיווקו את המוצר בישראל  החל משנת 2005, ללא אישור מנהל המזון והתרופות האמריקאי.  האישור ניתן רק שלוש שנים מאוחר יותר ב-2008, ובדיעבד. (באמצעות מנגנון רגולטורי מסוג 510K).

לאחר הליך גישור שניהלו הצדדים הוגשה בקשה לאישור הסכם פשרה. מעריכים שבישראל שווקו 2,096 מוצרי prolift mesh . הפיצוי המוצע לאישור בהסכם הפשרה עומד על 1,150 שקל לכל אישה שהושתל בגופה המוצר, כך שסה"כ מדובר בסכום של 2,410,400 שקל. אולם, במקום שהסכום עליו סוכם בהסכם הפשרה, יועבר לנשים עצמן, הוחלט שהוא יועבר  לקרנות מחקרים רפואיים העוסקות במחקר בתחום צניחת אברי  האגן.
המועצה לצרכנות מתנגדת להסכם הפשרה  שמתעלם מקולן של  הנשים הנפגעות, שלכאורה ניזוקו בשל התנהלות החברות. הסכם הפשרה , לעמדת המועצה לצרכנות  מונע מהנשים שנפגעו להגיש תביעה, ולקבל פיצוי ישיר.
הסדר הפשרה פוסח על האפשרות שהנשים שנפגעו  יאותרו ויפוצו. שמדובר בקבוצה קטנה יחסית, שפרטיה מצויים בבתי החולים בהם נערכו הניתוחים. המועצה לצרכנות דורשת שבית המשפט יאפשר לנשים עצמן להחליט אם ברצונן לקבל את הפיצוי הכספי ישירות,  או  שהן מסכימות להעביר את סכום  הפיצוי אל העמותות ו/או אל הקרן.
במועצה לצרכנות מציעים  להורות לבתי החולים בצו, לעדכן את המטופלות שעברו את הניתוח, ובגופן הושתל המוצר, שהן  זכאיות לקבל פיצויים בעקבות התובענה הייצוגית. ניתן  גם לפרסם במדיה קריאה לנשים שעברו את הניתוח  - וליידע אותן על התביעה,  ועל האפשרות שלהן לקבל פיצוי כספי באופן ישיר.
המועצה הישראלית לצרכנות: "אנו עדים למגמה בה נושא הרשלנות רפואית הופך נפוץ גם בתביעות הייצוגיות. המועצה רואה חשיבות רבה בהתנגדות להסדרי פשרה המונעים מחברות הקבוצה בעתיד לתבוע פיצויים בגין נזקים רפואיים, שעה שזכותן לדרוש ולקבל פיצויים אחריי שהתקיים הליך ייצוגי לא ניתנה להן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה