משפט

הבנק ספג קנס שיא: למה ישלם 3.7 מיליארד דולר ללקוחות?

בנק וולס פארגו חייב לשלם 3.7 מיליארד דולר עבור "פעילות בלתי חוקית" כולל עיקולים בלתי צודקים והחזקת כלי רכב שלא כחוק
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום pixbay)
הרגולטורים הפדרליים קנסו היום (שלישי) את בנק וולס פארגו, מהמפורסמים והמוכרים בעולם, בסכום שיא של 1.7 מיליארד דולר בגין "ניהול כושל נרחב" לאורך שנים מרובות שפגע ביותר מ-16 מיליון חשבונות צרכנים.
הלשכה להגנה פיננסית לצרכן אמרה כי "הפעילות הבלתי חוקית" של וולס פארגו כללה יישום שגוי חוזר ונשנה של תשלומי הלוואות, עיקול שגוי על בתים, החזרת כלי רכב שלא כדין, הערכת עמלות וריבית שגויה וגביית עמלות משיכת יתר מפתיעות.

ה-CFPB הורה לוולס פארגו לשלם את הקנס האזרחי של 1.7 מיליארד דולר בנוסף ליותר מ-2 מיליארד דולר כדי לפצות צרכנים על מגוון של "פעילות בלתי חוקית". גורמים רשמיים של CFPB אומרים שזהו העונש הגדול ביותר שהטילה הסוכנות.
ההתנהלות הפסולה שתוארה על ידי CFPB מהדהדת גילויים שדווחו בעבר על וולס פארגו מאז 2016, כאשר שערוריית החשבונות המזויפים של הבנק יצרה סופת אש לאומית. "מחזור השטיפה החוזר על עצמו של וולס פארגו של הפרת החוק פגע במיליוני משפחות אמריקאיות", אמר רוהיט צ'ופרה, מנהל ה-CFPB בהצהרתו.
בהצהרה, וולס פארגו הדגיש כי ההסדר רחב היקף עם ה-CFPB פותר מספר עניינים, שרובם "יוצאי דופן כבר כמה שנים". הבנק אמר כי הפעולות הנדרשות "כבר הושלמו באופן מהותי. אנחנו והרגולטורים שלנו זיהינו שורה של שיטות עבודה לא מקובלות שעבדנו באופן שיטתי כדי לשנות ולספק תיקון ללקוחות היכן שהדבר מתבקש", אמר מנכ"ל וולס פארגו, צ'רלי שרף. "הסכם מרחיק לכת זה הוא אבן דרך חשובה בעבודתנו לשנות את נוהלי התפעול בוולס פארגו ולשים את הנושאים הללו מאחורינו".
לפי פעולת האכיפה של ה-CFPB, לוולס פארגו היו "כשלים מערכתיים" בעסקי הלוואות הרכב שלה שפגעו ביותר מ-11 מיליון חשבונות. כשלים אלה גרמו לוולס פארגו להחזיר את כלי הרכב של לווים שלא כדין, לגבות עמלות וריבית שלא כהלכה ולא להחזיר עמלות מסוימות, אומרים הרגולטורים. יתרה מכך, הרגולטורים טוענים כי וולס פארגו דחתה באופן שגוי אלפי שינויים בהלוואות משכנתא, מה שגרם לחלק מהלקוחות לאבד את בתיהם ב"עיקולים שגויים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה