משפט

גנב רכב יוקרה דרך חלון ראווה - ולא ירצה עונש מאסר

נהג משאית, שהואשם בפריצה לסוכנות רכב לפני כשנתיים ובגניבת רכב אאודי דרך חלון הראווה, נשפט השבוע רק לשעות שירות ותשלום קנס ופיצויים - אך לא למאסר בפועל
מערכת ice |  2
גניבת רכב-אילוסטרציה (צילום freepik)
נהג משאית מכפר קאסם פרץ לפני כשנתיים לסוכנות רכב באזור פתח תקווה. לאחר הפריצה הוא גנב את המפתחות לרכב אאודי ובאמצעותו שבר את חלון הראווה וברח עם רכב היוקרה. על אף מעשה הגניבה והנזק הרב שעשה לאותה הסוכנות, שופט החליט שלא לדון אותו למאסר בפועל היות והוא נמצא בהליך שיקום.
מעשה הגניבה של ג', נהג המשאית, כנראה לא היה מתוכנן היות והוא עשה כמעט כל טעות אפשרית. ראשית הוא נקלט בעין מצלמות האבטחה באופן ברור למדיי, הותיר טביעות אצבע, ואפילו השאיר את המשאית עמה הגיעה לצד אותה הסוכנות לאחר שברח עם האאודי, כך על פי כתב הפלילים של מאקו שמעון איפרגן. 
הטעות העיקרית שלו הייתה הבחירה לחזור למקום על מנת לקחת את המשאית. השוטרת במקום זיהתה אותו ועקבה אחריו מה שהוביל למעצרו. לאחר מעצרו וחקירתו המשטרה הגיעה להסדר טיעון מול עורכי הדין של הגנב אך לא היה הסכם באשר לגזר הדין.
ההגנה טענה כי המואשם נמצא בתהליך שיקום ושהוא קיבל אחריות על המעשה ועל כן מאסר בפועל רק יחזיר אותו למסלול של עבריינות. התביעה מצדה דרשה עונש של כשנתיים עקב הנזק הגדול שנגרם לסוכנות. 
השופט דרור קלייטמן בחר להתחשב בטענת ההגנה ולכן לא גזר מאסר בפועל, אלא רק 500 שעות שירות, קנס של אלף שקל ותשלום פיצויים לסוכנות בסך של 10 אלף שקלים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לשלוח את השופט ל5 שנים בכלא במקום הגנב
    אזרח 12/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תתבייש שופט בישראל לכן יש פשע בגלל מערכת המשפט עם עונשים כאילו הפשע משתלם .
    סגור
  • 1.
    צריך לשלוח את השופט ליקום שכלי (ל"ת)
    יקי 12/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור