משפט

פייסבוק שוב חוטפת קנס ענק, האם תשלם את הסכום?

בפעם הרביעית תוך שנה וחצי, מואשמת פייסבוק בהפרת חוק הפרטיות האירופי משום שאיפשרה הגעה של מידע אישי על מיליוני משתמשים לחברות חיצוניות שמכרו אותו ברשת. החברה מתנערת מאחריות, אך לא בטוח שזה יעזור לה
יאיר מור | 
מארק צוקרברג מנכ"ל פייסבוק (צילום pixabay ,unsplash, יוטיוב/ ABC News)
נציבות הגנת המידע באירלנד – הרגולטור האחראי על המטה האירופי של מטא (לשעבר פייסבוק) – הודיעה אתמול (שני) על החלטתה להטיל על החברה קנס בגובה 265 מיליון אירו.
הסיבה להטלת הקנס היא חשיפה תקשורתית מלפני כשנה וחצי, לפיה נחשף מאגר מידע ענק עם מידע אישי – כולל שמות מלאים, תאריכי לידה, מספרי טלפון וכתובות מייל – אודות מעל חצי מיליארד משתמשי פייסבוק ואינסטגרם, ביניהם ידוענים ושליחי ציבור. המידע נאסף בין השנים 2018 ו-2019 על ידי 'כרייה' של מידע דרך כלים שאמורים היו להיחסם לשימוש של גורמים חיצוניים לאחר שערוריית קיימברידג' אנליטיקה ב-2018. אך קיומו של המאגר הוכיח, לפי חקירתה של הנציבות, כי פייסבוק (כפי שנקראה אז) כשלה בהגנה על המידע של המשתמשים, ובכך עברה על חוק הגנת המידע האירופי.
מדובר בקנס הרביעי שמטילה הנציבות על החברה תוך שנה וחצי: בשנה שעברה נקנסה וואטסאפ ב-225 מיליון אירו לאחר שסירבה לחשוף האם או איך היא משתפת מידע על משתמשיה עם חברת האם (דבר שהתחייבה במפורש בפני הרשויות לא לעשות בעת רכישתה ב-2014); בתחילת השנה הוטל על מטא קנס נוסך בסך 17 מיליון דולר על 12 פרצות אחרות שכשלה לכאורה בתיקונן; ובספטמבר האחרון הוטל על מטא לשלם 405 מיליון אירו על הפרת החוק בהגדרות הפרטיות למשתמשים קטינים באינסטגרם. סה"כ מדובר בכמיליארד דולר תוך שנה וחצי.
מטא, מבחינתה, טענה כי היא לא אשמה ב'כריית' המידע של גורמים עוינים – אך הרשות הדגישה כי לפי החוק האירופי, כפי שהיא ורשויות מקבילות במדינות אירופיות אחרות מבינות אותו, עצם העובדה שהחזיקה דרכים עבור גורמים זרים 'לכרות' את המידע מטיל את האחריות על כתפיה.
מטא טרם החליטה האם לשלם את הקנס או לערער עליו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה