משפט

סכסוך בעלי המניות בתנובה מגיע לסיומו

אחרי למעלה משנה של סכסוך בין שני בעלי המניות בחברת תנובה, תאגיד המזון הסיני ברייט פוד והקיבוצים, הם מגיעים לפשרה בנוגע לדרישת הקיבוצים לפטר את יו"ר תנובה, חיים גבריאלי. במסגרת הפשרה סוכם כי גבריאלי יישאר בתפקידו
מערכת ice | 
משאית תנובה (צילום Bizportal)
תאגיד המזון הסיני ברייט פוד, בעל מניות הרוב בתנובה, והקיבוצים בעלי מניות המיעוט, הגיעו להסכמות עקרוניות על פשרה בסכסוך ביניהם ויצאו לדרך חדשה. תחילת הסכסוך מקורו בחשיפה של "כלכליסט" מאוגוסט 2021 בו עלתה טענה כי יו"ר תנובה, חיים גבריאלי, היה ביחסי מרות עם עובדת הכפופה לו. על פי הפשרה, נקבע כי גבריאלי יישאר בתפקידו כיו"ר, אך יפסיק לכהן בתפקיד ועדת הביקורת.
בעקבות החשיפה, הקיבוצים דרשו את ראשו של גבריאלי, בעוד בברייט פוד סירבו. בעקבות הסירוב פנו הקיבוצים לבית המשפט בטענה שהפר את חובת האמונים וחובת הזהירות כלפי החברה - "לרבות בשל ניגוד עניינים והפרת הקוד האתי של החברה". שופט בית המשפט המחוזי תל אביב, מגן אלטוביה, שלח את הצדדים לגישור.  

תנובה הזמינה שתי בדיקות חיצוניות. הראשונה נוהלה על ידי השופטת בדימוס דינה אפרתי אשר קבעה שלא נעשתה עבירה על החוק וזאת לאחר שלא הוגשה תלונה וכל הצדדים הכחישו קיומו של אירוע כזה. הבדיקה השנייה בוצע על ידי עו"ד שמואל קסוטו שמסקנות הבדיקות לא פורסמו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה