משפט

פרשת הרב טאו והמתלוננות והסערה במגזר: "מכלול העדויות אמין"

הרב יובל שרלו דיבר על פרשת הרב טאו, בה אישה בשם נחמה תאנה התלוננה נגדו בחשד להטרדה מינית, וביקש לא להקל ראש במקרה: "פרשת הרב טאו חייבת להתברר", הרב אברהם סתיו: "מכלול הטענות והעדויות נשמע לי, באופן אישי, אמין למדי"
מערכת ice |  25
בית משפט (צילום vecteezy)
הרב יובל שרלו, ראש ישיבת אורות שאול, פרסם הבוקר (רביעי) טור בערוץ 7 בו הוא מדבר על פרשת הרב טאו, בה נטען על ידי אישה בשם נחמה תאנה, כי הרב צבי טאו הטריד אותה לכאורה מינית.
בפוסט המקורי שהעלתה תאנה היא סיפרה כי הטילה פצצה כשסיפרה כי "הרב טאו פגע בי מינית בתור קטינה. פגיעה ממושכת, שאין כרגע טעם לרדת אל כל סיפורי כשניסיתי להשמיע את הקול שלי הוא איים עליי, זה עוד לא הזמן והמקום לספר עדיין איך. אני יודעת כמה הקול שלי חלש לעומת הקולות האחרים, אני יודעת כמה נשים בכל כך הרבה חזיתות נאבקות ומשלמות מחירים במלחמה על האמת".
שרלו הגיב כאמור על הדברים עם טור שפרסם בו כתב: "מה עושים כאשר נפגשים עם תלונות על תקיפות מיניות שנעשו לטענת המתלוננות והמתלוננים על ידי בעלי סמכות, רבנים גדולים וכדו'? ראשית, מנקים את עצמנו מהנחות קדומות, כמו "זה לא יכול להיות", "רבנים גדולים תמיד פוגעים", "יש המון תלונות שווא", "המתלוננת או המתלונן סובלים מבעיות נפשיות", "עליו אפשר להאמין את הכול, והוא בוודאי פגע" או כל הנחה מוקדמת. הכול יכול להיות".
שרלו המשיך: "משננים לעצמנו כי מוטלות עלינו חובות משני הכיוונים. פועלים בצורה אקטיבית כדי שהתלונה תוכל להתברר בצורה ראויה. פועלים כדי לאפשר לטוענות ולטוענים כי נפגעו להציף את דבריהם; מקשיבים בקשב רב, בעידוד ובתמיכה וזוכרים כי במצבים האלה הנפגעות והנפגעים הם הצד החלש, וצריך אומץ רב כדי לצאת עם סיפור כואב, שכן יש לכך השלכות רבות. מעודדים את הפנייה לרשויות השלטון, שלהן הכוח והאפשרות לברר את התלונות בצורה הטובה ביותר.
לסיכום כתב: "לאור זה, פרשת הרב טאו חייבת להתברר. כמו שההלכה דורשת "כקטון כגדול תשמעון". אסור לקבוע עמדה מראש; אסור להשתמש בפרשה שלא התבררה לצורך אג׳נדות אחרות; אין דרך אחרת מאשר לברר את הטענות. הטוענות שנפגעו זכאיות להשמיע את קולן, ולתבוע בראש ובראשונה כי דבריהן יוכרו; הרב טאו זכאי לטיהור שמו, ולתבוע כי לא יטענו נגדו דברים שלא עשה".
"נחשפתי ונפגשתי עם חלק מהמתלוננות", הוסיף הרב, "בין בפגישה ישירה ובין במצולמת. דבריהן חדים מאוד וברורים. כמו לכולם, אין לי כלים לדעת מה קרה באמת, שכן כמו כולם לא שמעתי את שני הצדדים. אין דרך טובה יותר מאשר הגורמים החוקיים בישראל - המשטרה. ולאחר מכן הגורמים המטפלים בנושאים אלה. טוב יהיה אם המתלוננות ילכו למשטרה. לא קל לעשות זאת. הציבור חייב לתת תמיכה ועידוד ללכת בדרך ה' ולבקש את הנרדף". 
הרב אברהם סתיו כתב פוסט נוקב בפייסבוק שלו ואומר כי שוחח בארוכות עם אחת מהמתלוננות בדבר פגיעה מינית חמורה, ושמע במו אוזניו מכלי ראשון על עדויות נוספות: "אין לי שום כוונה לחרוץ משפט בטרם הדברים התבררו ובטרם נמסרה תגובתו של הרב. אני לא יכול להוציא לחלוטין מכלל אפשרות שמדובר בסדרת טעויות איומה ובהאשמות-שווא של אדם חף-מפשע, מבלי ששמעתי את הצד שכנגד", כתב הרב הצעיר והוסיף: "אני כן יכול לומר שמכלול הטענות והעדויות נשמע לי, באופן אישי, אמין למדי, ויוצר רושם חזק שיש סיבה טובה לחשוש. גם לו מדובר היה באישה אחת בלבד, צריך היה לשמוע ולברר את עדותה ולהעניק לה את מלוא התמיכה והעזרה. אך הצטברות כזו של תלונות מעלה מאד את הסבירות שיש דברים בגו והופכת את החקירה והבדיקה לחובה דוחקת".
תגובות לכתבה(25):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    אז בגלל שהוא יצא נגד חיים ולדר, החליטו להעליל גם עליו?! (ל"ת)
    לאופול 11/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הוא דווקא הגן על ולדר (ל"ת)
    מ 11/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    מימזה הרב סתיו? (ל"ת)
    ילדוןחצוף 11/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    תגובה
    גרוש 11/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פרשת הרב טאו. וואו איזה פוסט אני קורא עכשיו בבקשה???? יוסף תאנה, בעלה לשעבר נחמה תאנה, שהתלוננה לפני מספר שבועות בפוסט בפייסבוק הרב טאו וטענה שפגע בה מינית, התייחס לטענותיה, דחה את ההאשמות הקשות וחשף מצב נפשי רעוע של רעייתו לשעבר, שהוביל לטענתו לגירושין בניהם ולהגשת "תלונת השווא", לדבריו. יוסף תאנה: "הפוסט הזה ישתדל לעסוק בעובדות רלוונטיות בלבד, כנגד המצאות תלושות: א. אנחנו התגרשנו ב-2015, אחרי כ-4 שנים של טיפולים פסיכולוגיים ופסיכאטריים, כשחלק משמעותי מהבעיה היה בוחן מציאות. ב. בשלב מסויים נחמה החליטה שהיא בריאה ואני חולה, הפסיקה את הכדורים והתחילה לטפל בעצמה בשיטות אלטרנטיביות. במסגרת זו הייתה מסתגרת בחדר חשוך כ-9 שעות ביום לטפל בעצמה. בחדר החשוך היא כתבה לעצמה מאות דפים מידי יום על כל מה שהיא מרגישה על העולם. הבית היה עם דפים מסתובבים אין ספור. במצטבר, אלפי ועשרות אלפי דפים משורבטים. לא ראיתי שם שום אזכור, גם לא ברמזון, לקשר כל שהוא עם הרב. היה שם הרבה הרבה פחדים ופארנויות. זו תקופה של חרדות והתקפי חרדה. ג. מעולם, בכל הטיפולים שהייתי נוכח לא היה שום איזכור ורמז להמצאה שהיא ממ
    סגור
  • הגרוש שלה???
    תמי4 11/2022/12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    איך אפשר להסיק מסקנות ממה שאומר הגרוש שלה, כאשר ברור שהוא לא ביחסים טובים איתה? האדם האחרון שאפשר להאמין לו ביחס אליה. לגבי הבעיות הנפשיות שלה, סביר להניח שילדה שנאנסה תסבול מבעיות נפשיות ואין בכך כדי לפקפק באמינות שלה.
    סגור
  • טען עוד
  • 14.
    הילדים שלה בחזקה אצל האבא ...יש לה היסטוריה
    ח 11/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    של תלונות שווא ...התלוננה שאמא שלה רצחה את האחים שלה וזה היה דימיון...צריך מאוד להזהר במיוחד שיש מחלות נפש עם דימיונות שווא
    סגור
  • 13.
    רק טאו?
    אזרחית 11/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך לחקור בכל הישיבות. פדופיליה ואונס זה חטא.
    סגור
  • 12.
    אם זו תלונה אחת,הבוי לנוגעים בדבר!!מה גם הגרוש שלה טוען
    הזמן להתעורר 11/2022/10
    הגב לתגובה זו
    2 2
    שהיא לוקה בנפשה!ופורש את משנתו,שאינה משתמעת לשני פנים! מקרה מדומיין לפני 30 שנה,ואתם מכפישים את כבוד הרב טאו,מאחל לכם רק בריאות.
    סגור
  • איזה תמים אתה
    תמי4 11/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאמין לגרוש שלה, שיש לו עניין להעליל עליה!
    סגור
  • 11.
    בהתחלה כתוב מתלוננת ופתאום זה הפך למתלוננות .נראה תפירת (ל"ת)
    משה 11/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • מסקנה מוטעית
    אודי 11/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין כאן שום ראיה לתפירת תיק. נשים מפחדות וחוששות להתלונן. אבל כשאחת מקבלת אומץ ומגישה תלונה אז גם אחרות מקבלות אומץ בזכותה וגם באות להגיש תלונה. לצערי אני יודע את זה ממקרה אישי. עדיף לתת לרשויות החוק לבדוק את הנושא. ודרך אגב אותו אדם שפגע בבנות שלי גם נחשב לאדם צדיק והיו מנשקים לא את היד. מאז אני לא מנשק את היד לאף אחד.
    סגור
  • 10.
    רק הרב טאו יכול להציל את עצמו ואת הציבור, שילך למשטרה (ל"ת)
    גד 11/2022/09
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 9.
    ניסיון סגירת חשבון של השמאל עם הרב טאו-הם מפחדים!!!
    ישראל 11/2022/09
    הגב לתגובה זו
    3 6
    בושה לאתר הזה שהעלה כאלה תגובות ועוד יותר בושה לקרואים רבנים שכנראה לא שמעו על משפט התורה שאסור להאמין וקל וחומר לא להתייחס בציבור לתלונות ללא כל ביסוס- חוץ מזה שמחקירת הדבר עם הגרוש שלה אני מבין שמדובר בחולת נפש שחולמת דברים ובטוחה שהם מציאות ולכן הוא ברח ממנה אז בהצלחה לסתיו שונא התורה וגם לרב שרלו שכנראה שכח כמה דברים-כמו חזקת חפות או הלכות לשון הרע
    סגור
  • 8.
    התלונות הן לא מעכשיו. הוגשה תלונה למשטרה לפני הבחירות!
    תומכים ברבנים האמיצי 11/2022/09
    הגב לתגובה זו
    4 2
    חייבים לבדוק את הטענות! יש יותר ממתלוננת אחת, ובתקשורת מודים שגם אותם ניסו להשתיק מלעסוק בסיפור. זה מריח לא טוב. אם לא קרה כלום- שהרב יגיב ויתייחס.
    סגור
  • לא יכרע ולא ישתחוה
    בת ציון 11/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 2
    ארגוני השמאל הפוגרסיבי לא יצליחו להשתיק את הרב הגדול אם יש תלונה במשטרה שיקראו לכבוד הרב לחקירה.מכיון שהאישה ההזויה הזאת כבר האשימה את אמא שלה ברצח של שני אחיה,ואת בעלה לשעבר בעוד טענות הזויות והמשטרה הבינה במי מדובר ,חבל שהתקשורת מעלימה את המכתב של בעלה לשעבר ושיסביר לציבור במי מדובר(ניתן למצא את המכתב בחדשות 24)
    סגור
  • מכתב בחדשות 24
    מנחם 11/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תפרסמו את המכתב
    סגור
  • 7.
    להיזהר בכבודהרב ובכהוד המלוננת
    יהודי 11/2022/09
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לרבזכויות גדולות וסכנה ללשון הרע אם חלילה לא עשה כלום לגבי הנםגעת אם חלילה נפגעה לתת לה כול הסיוע אם לא השם ירחם עליה ועלינו וכמובן סליחה מחילה מהרב הרשת ארורה דברים כאלו צריכים להיחקר בדיסקרטיות על ידי גוף מוסמך בלי לדעת שמות משהו חלילה אין טיוח אין כלום למה בכלל לציין שם ועודרהכדול כזה
    סגור
  • 6.
    בואו לתמוך בנחמה תאנה
    חנה 11/2022/09
    הגב לתגובה זו
    4 4
    כל יום שני ב17:00 נחמה מפגינה מול הכנסת, מספרת את הסיפור ועונה על שאלות. חשוב חשוב!!!
    סגור
  • אני לא יודע אם הסיפור נכון
    שלום 11/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    רק חשוב שתדעו מה הרקע המשפחה שלה עלתה לאחרונה לכותרות שאמא שלה רצחה לפני שנים שניים מאחיה(כנראה הפרעה נפשית )
    סגור
  • 5.
    מי שמכיר את הר המור מבפנים יודע עד כמה הם כת פנטית וסגו
    תלמיד לשעבר בהר המור 11/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 3
    מבחינתם מה שאומר הרב טאו הוא המציאות הבלעדית. כל השאר מבחינתם הוא לא אמת. גם אם יהיו 100 עדויות וכולן אמינות ימשיכו לדבוק במנהיג שלהם
    סגור
  • 4.
    הרב טאו מנהיג מפלגת אחות לטאליבן
    נעם- מפלגת הסוטים 11/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 2
    עוד פעם מתברר שגדולי הנלחמים בלהטבי"ם "ומישפחה אחרת" הם אלו שסובלים מבעיות בתחום, הרי נעם היא מפלגה ש 90% מהמצע שלה זהה לטאליבן - מפלגה חשוכה, קיצונית דתית, שנלחמת בנשים ונלחמת בקידמה. ומעוז הזה נותנים דריסת רגל בכנסת. מפלגה של סוטים.
    סגור
  • 3.
    השמאל מנסה בכל דרך למנוע ממשלת ימין
    אבי 11/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 3
    העיתוי לא במקרה עכשיו. גם הרבנים "רודפי הצדק" שמכריזים כי שמעו את המתלוננות והעדויות אמינות, הם אהובי התשקורת מלאים באינטרסים...
    סגור
  • אידיוט הטענות הן עוד לפני הבחירות (ל"ת)
    מאיר 11/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 2.
    בראש הכתבה הרב שרלו בסופה הרב סתיו
    קבל אמת ממי שמדייק 11/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הציטוט מתייחס לכתבה מערוץ 7 שהכותב הוא הרב שרלו - כפי שאכן מופיע שם. בסוף הסיכום נכתב בשם הרב סתיו. לא ברור מהיכן
    סגור
  • 1.
    מערכת ICE
    חרד לעברית 11/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם לא מבדילים בין תור לטור?
    סגור