משפט

המיזוג קרס: החברות יפעת ובאזילה משכו את הערר על אי אישור למיזוג

המיזוג העלה חשש סביר לפגיעה משמעותית בתחרות, והוא היה צפוי להקנות לחברה הממוזגת יכולת להפעיל כוח שוק חד צדדי מול הלקוחות
מערכת ice | 
בית משפט (צילום freepik)
יפעת ובאזילה הודיעו לבית הדין לתחרות שהן מושכות את הערר שהגישו על החלטת הממונה על התחרות שלא לאשר להן להתמזג. כזכור, בנובמבר 2021 התנגדה הממונה לעסקת המיזוג בין יפעת לבאזילה. בדיקת רשות התחרות העלתה, בין היתר, שלו הייתה יוצאת העסקה אל הפועל הייתה החברה הממוזגת מחזיקה בנתח שוק העולה על 50%, הן בשוק שירותי ניטור המידע ברשת האינטרנט והן בשוק שירותי המחקר המתבסס על המידע שנוטר.
המיזוג העלה חשש סביר לפגיעה משמעותית בתחרות, והוא היה צפוי להקנות לחברה הממוזגת יכולת להפעיל כוח שוק חד צדדי מול הלקוחות. יפעת ובאזילה התנגדו להחלטת הממונה, ועררו על החלטתה לבית הדין לתחרות. בערר הן טענו, בין היתר, כי שגתה הממונה בהגדרת השווקים הרלוונטיים, כי אין חסמים העומדים בפני שחקן שרוצה לפעול בשוק, וכי לחברה הממוזגת לא תהיה אפשרות להפעיל כוח שוק. בתשובת הממונה לערר הוצגו ראיות המראות כי הטענות שבערר שגויות.
לאחר הגשת תשובת הממונה לערר ובטרם קיום הדיון בטענות, הודיעו העוררות לבית הדין לתחרות כי הן אינן עומדות עוד על הערר מטעמן, ובהתאם להחלטת הממונה לא יתמזגו. אתמול (7.11.2022) קיבל בית הדין את בקשת העוררות למחיקת הערר מטעמן וחייב אותן בתשלום הוצאות לטובת הממונה על התחרות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה