משפט

עוקץ על חשבון הילדים: כתב אישום נגד סוכנת הדוגמנות

שורה של הפרת תנאים ועבירה על חוק הנוער נרשמה לרעתה של סוכנת דוגמנות הילדים שעשתה קופה על גבם של הורים שילדיהם השתתפו בפרסומות ופרויקטים שיווקיים
מערכת ice | 
ילדים (צילום freepik)
כתב אישום הוגש היום נגד סוכנת דוגמנות הילדים טלי גולן, לאחר שזו תיווכה בין פרויקטים פרסומיים של המותגים קסטרו, בייבי סמארט ושילב, וגבתה על שירותיה מהורי הילדים תשלום בניגוד לחוק עבודת הנוער כך לפי פרסום של רן בוקר בווינט.  
גולן עובדת כמתווכת דוגמנות בחמש שנים האחרונות כשהעיסוק המרכזי שלה הוא בילדים מגיל שנה עד 15, כאשר לצורך כך קיבלה אישורים מיוחדים לתווך עבור גילאים אלו. כתב האישום מוגש היום בעקבות פניות שונות שנאספו מהורים שילדיהם לקחו חלק בפרויקטים והפקות ועלה חשד כי גולן פועלת בניגוד לתנאים שהותרו לה וכן בניגוד לחוק. במשרד העבודה והרווחה אף זימנו אותה לשימוע  שאחריו הוחלט לבטל את היתר הפעילות שניתן ולה ולא לחדש אותו  עד להודעה חדשה. במהלך השימוע התגלה כי היא הפרה מספר רב של פעמים את החק וכן את התחייבויותיה לתנאי העיסוק הפרטניים שלה, וכל היתרי התיווך שלה בוטלו. 
ההפרות המיוחסות לגולן התגלמו כדמי ניהול שנהגה לגבות מלקוחותיה עבור ניהול תיקים וקידום הילד. הסוכנת הגיעה לגבייה של עשרו אחוזי עמלה יותר ממה שמותר בחוק. מדוב רבסכומים חודשיים ששולמו לה מטעם הורי הילדים שהשתתפו בפרויקטים הפרסומיים להם תיווכה, מה שמצטבר להוראות קבע שמות של אלפי שקלים.
ראש מנהל הסדרה ואכיפה בזרוע העבודה התייחס לפרשה ומסר לרן בוקר, "חובתנו היא קודם כל להגן על הילדים. מדובר במקרה של ניצול ילדים על ידי המתווך מבחינה כספית, רגשית או פיזית, כתוצאה מדרישה אסורה לכספים מהילד או מהוריו תמורת פעולות מלבד התיווך - כגון תשלום עבור תמונות מקצועיות אצל צלם עימו עובד המתווך וכתנאי. אנו קוראים למי שפועל בתחום לשמיר על הוראות החוק וכן גם להורים לפקוח עיניים ולהיות בקשר איתנו בכל מקרה שעולה בו חשש לפעילות אסורה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה