משפט

העמותה לא תפורק, המנכ"לית הסכימה להעביר 2 מיליון שקל

בתום שורה של דיונים הוחלט כי עמותת "משפחה חדשה", המסייעת לזוגות "ידועים בציבור" לא תפורק, אך המנכ"לית תשיב לקופתה את הסכום שהיא לוותה ממנה, ופעולותיה כעו"ד פרטית יוגבלו

מערכת ice |  1
אירית רוזנבלום (צילום אביגיל עוזי)
בית המשפט נתן מוקדם יותר השבוע פסק דין להסכמות שהושגו בין רשם העמותות ובין עמותת "משפחה חדשה" שמטרתה היא "הכרה ערכית וחוקתית במשפחה, לרבות, כל התאים המשפחתיים בישראל והשוואת זכויותיהן של משפחות מכל הסוגים והמינים", ובין מנכ''לית העמותה אירית רוזנבלום, שימנעו את הצורך בפירוק העמותה.
בקשת הפירוק באה בעקבות ליקויים משמעותיים בהתנהלות העמותה – נמצא כי העמותה חלקה רווחים למייסדת ומנכ''לית העמותה, עורכת הדין אירית רוזנבלום. בנוסף, נמצא כי העמותה התקשרה עם מקורבים למנכ''לית ללא הליך סידור, ועלה החשש כי העמותה סיווגה שכר טרחה שגבתה מפונים לשירותיה כתרומות, במסגרת דיווחיה הכספיים ליחידת רשם העמותות.
לאחר דיונים שהתקיימו בבית המשפט ומסר מתן בין הרשמת לבין ב''כ העמותה, הושג הסכם, שזכה לתוקף של פסק דין, ולפיו מנכ''לית העמותה תשיב לעמותה סכום של 2 מיליון ש''ח, בגים הסכומים שנגבו מהעמותה. בנוסף, העמותה התחייבה כי כל תשלום שתקבל עבור שירותים משפטיים, הם יסווגו כשכר טרחה ולא כתרומה.
על אירית רוזנבלום, מנכ''לית העמותה, ייאסר להתחרות בתחומי העיסוק של העמותה במסגרת הפרקטיקה הפרטית אותה היא מנהלת. רוזנבלום אף לא תקבל תנאי העסקה נוספים שאינם משולמים לה היום.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עמותות
    ישראלי 10/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברוב העמותות חוגגת השחיתות מנכלי העמותות משתכרים עשרות אלפי שקלים לחודש
    סגור