משפט

מעצר דרמטי לפני הבחירות: המנכ"ל חשוד בגניבת נתונים

מנכ"ל חברה האמונה על מידע העובדים בקלפיות בארה"ב נעצר כחודש לפני בחירות האמצע. החשד כי אחסן את המידע בשרתים סיניים - ולא ידוע איזה שימוש נוסף ביצע
מערכת ice | 
מעצר-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בעוד כחודש יתקיימו בחירות האמצע בארה"ב ומעצר של מנכ"ל חברת תוכנה מדאיג את משרד התובע הכללי בלוס אנג'לס. יוג'ין יו, המייסד ומנכ"ל חברת קונק, נעצר במישיגן ונמצא כעת במעצר בעקבות האשמה כי גנב מידע של עובדי מערכת הבחירות.
יו, 51, אשר במחשבו נמצאו ראיות דיגיטליות אשר נתפסו על ידי חוקרי משרד התובע הכללי, נחשד כי גנב מידע אישי של עובדי בחירות בארה"ב ושמר אותם בשרתים סיניים. לא נמסר מה המידע שנחשד שנלקח, אך ככל הנראה לא מדובר במידע ממכשירי ההצבעה, אלא רק מידע על העובדים עצמם דוגמת תוכנה אשר עוקבת אחר לוח הזמנים של העובדים, שכר ועוד.
חברת קונק זכה ב-2020 בחוזה על סך 2.9 מיליון דולר לחמש שנים עם מחוז לוס אנג'לס לספק תוכנה זו וכעת נראה כי מנכ"ל החברה עשה שימוש לרעה בגישה למידע זה. "אבטחה בכל המובנים של הבחירות היא הכריחת ולכן צריך להיות אמון מלא ביושרה של תהליך הבחירות" – כך מסר התובע המחוזי ג'ורג' גסקון את הסיבה למעצר גם באם לא ברור מה נעשה עם המידע.
מחברת קונק דוחים את ההאשמות כנגד מנכ"ל החברה ומסרו "אנחנו ממשיכים לברר את המידע ואנחנו מאמינים שמר יו הואשם שלא בצדק על ידי הרשויות בלוס אנג'לס".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה