משפט

הכנסת האב ירדה - ולכן ישלם פחות מזונות לבנותיו

אב לשתיים קיבל הפחתה של 900 שקל בדמי המזונות לשתי בנותיו - למרות שהוא לא מקיים את זמני השהות שנקבעו בהסכם הגירושים. הסיבה: הכנסתו ירדה בעוד הכנסת האם גדלה
מערכת ice | 
גירושים (צילום unsplash, freepik)
פסיקה מפתיעה של בית המשפט למשפחה בנצרת: אב לשתיים קיבל הפחתה בדמי המזונות – למרות שהוא לא מקיים את זמני השהות שנקבעו בהסכם הגירושין. הסיבה: חלה ירידה בהכנסותיו, אל מול עלייה בהכנסות האם.
באתר "פסקדין" דווח כי לבני הזוג שתי ילדות, בנות 11 ו-15. הם נישאו בנישואים אזרחיים ב-2007 והתגרשו כעבור עשר שנים. בהסכם הגירושין שקיבל תוקף של פסק דין בבית המשפט למשפחה בנצרת, נקבע שהקטינות יהיו במשמורת האם וכי האב יבלה איתן פעם אחת באמצע שבוע ובכל סופ"ש שני. כן נקבע כי האב ישלם מזונות בסך 3,500 שקל לחודש עבור שתי הילדות.

ב-2019 הגישה תביעה האם להגדלת המזונות ולשינוי זמני השהות, בטענה שהאב מפר את הסכם הגירושין ולא מקיים את זמני השהות. הצדדים הגיעו אז להסכמה שזמני השהות יתקיימו בכל סופ"ש שני, כשהאב יאסוף את הילדות ביום שישי בצהריים ויחזירן במוצ"ש.
ב-2020 הגיש האב תביעה לביטול או הפחתת המזונות, בטענה שחלה הרעה משמעותית בהשתכרותו וגידול ניכר במשכורתה של האם. מנגד, טענה האם שזמני השהות צומצמו משמעותית ביחס למה שנקבע בהסכם הגירושין, כך שיש דווקא להגדיל את המזונות.
 
השופט מחמוד שדאפנה פסק כי חלוקת זמני השהות שנקבעו לא מתקיימת בפועל כבר מאוקטובר 2016, וכי היחס הוא 87% מהזמן עם האם ו-13% בלבד עם האב.
יחד עם זאת קבע השופט כי אכן חלה ירידה בכושר השתכרותו של האב ועלייה בשכרה של האם, ויחס ההכנסות כיום עומד על 44% לעומת 56% לטובת התובעת. לכן חייב השופט את האב בתשלום מזונות כולל של 2,600 שקל לחודש במקום 3,500, כולל מדור. האם חויבה גם בהוצאות בסך 8,000 שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה