משפט

מקדונלד'ס גזענים? תביעה על סך 10 מיליארד דולר הוגשה

איש התקשורת אלן ביירון טוען כי רשת המזון האמריקאית בחרה שלא לפרסם ברשתות התקשורת אשר נמצאות בבעלות אפרו אמריקאים. במקדונלד'ס דוחים את הטענות 
מערכת ice | 
מקדונלדס (צילום Magma Images)
איל התקשורת האמריקאי ביירון אלן תבע את מקדונלד'ס בבית המשפט הפדרלי בלוס אנג'לס בטענה לאפליה על רקע גזעני. ביירון טוען כי רשת המזון המהיר בחרה שלא לפרסם בכלי תקשורת בעלי שליטה של אפרו אמריקאים. סך התביעה עומד נכון לרגע זה על לא פחות מ-10 מיליארד דולר.
התביעה הוגשה כבר בדצמבר האחרון, אך אז בית המשפט דחה אותה. אך אלן לא וויתר, ערך תיקונים בכתב התביעה והגיש אותה מחדש. מקדונלד'ס ניסו לדחות את התביעה שוב אך הפעם בית המשפט בחר לקבל אותה.
התלונה של אלן טוענת שמקדונלד'ס נותנת פחות מ-5 מיליון דולר בלבד מתקציב הפרסום השנתי שלה בטלוויזיה העומד על 1.6 מיליארד דולר לתקשורת בבעלות שחורה. זאת חרף העובדה שצרכנים אפרו אמריקאים מהוויים כ-40% ממכירות מקדונלד'ס בארה"ב.
 
מנגד במקדולנד'ס דוחים את הטענות. "מר אלן ממשיך לנסות, כפי שעשה כבר יותר משנה, לבסס את טענותיו הספקולטיביות והשגויות", מסרה היועצת המשפטית של מקדונלד'ס לורטה לינץ'. בנוסף לכך אמרה לינץ': "אנו מאמינים שהראיות יראו שלא הייתה אפליה ושהטענות של אולפני הבידור חסרות טעם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה