משפט

קופת החולים תפצה אתכם במיליארדים? זו תביעת הענק שהוגשה

בקשה לייצוגית נגד קופ"ח 'כללית' בהיקף של מיליארדי שקלים: המתקשרים למוקד הטלפוני יכולים להיחשף בלי קושי, למידע רפואי רגיש של כל מבוטחי 'הכללית'
מערכת ice | 
אתר כללית קרס (צילום freepik, מסך מאתר כללית)
בקשה לתובענה ייצוגית נגד קופת החולים 'בריאות כללית' הוגשה היום (12/9) לבית הדין האזורי לעבודה בת"א. ע"י עורכת הדין אווה קליין-שטיינמץ, ממשרד אלטו א. קליין שטיינמץ, המתמחה בסוגיות פרטיות, ועורך הדין סאלח דיואני המתמחה בתביעות ייצוגיות.  על פי התביעה, מידע רפואי רגיש של כל מבוטחי קופת החולים (כ-5.26 מיליון מטופלים) יכול להיחשף בקלות לעיני כל מי שמתקשר למוקד קביעת תורים בקופה 2700*.
על פי התביעה, כל מי שמתקשר בטלפון למוקד, ומזין בטעות, או במכוון, מספר זהות של כל עמית בקופה, יכול, באמצעות המענה האוטומטי, לשמוע לאיזה רופאים ומאיזה מקצועות נקבעו לעמית תורים בשבועות הקרובים. על פי התביעה, מעבר להזנת מספר זהות תקין של עמית בכללית, לא נדרשים המתקשרים לשום אימות נוסף לזהותם (כמו למשל משלוח מסרון עם קוד חד פעמי, או הזנת פרט מידע אישי נוסף, כמו תאריך לידה).

לדברי עוה"ד קליין שטיינמץ ודיואני, כשל האבטחה החמור הזה עלול להוביל בקלות שימוש לרעה במידע רפואי רגיש. כך, כל אדם או כל חוקר פרטי, יכול לגלות מאילו בעיות בריאותיות סובל האדם שאת פרטיותו הוא מנסה להפר. בנוסף, ניתן לגלות בקלות, היכן יהיה ככל הנראה אותו מבוטח שפרטיו נחשפו, ביום מסוים ובשעה נקובה. לדברי עורכי הדין, החוק הישראלי קובע עונשים וקנסות כבדים לכל מי שמחזיק בידיו מאגר מידע רגיש, ונכשל בהגנה עליו. 
על פי התביעה, גודל הקבוצה הנפגעת מהכשל שהתגלה, עומד על כלל המבוטחים של כללית אשר קבעו תור מכל סוג שהוא, במהלך השבע השנים האחרונות, ופרטיהם הופיעו במוקד הטלפוני של כללית. הנזק הבלתי ממוני ממנו סבל כל עמית ועמית בשל הכשל, בהפרת זכותו הבסיסית של כל אדם לפרטיות חייו ובוודאי בענייניו הרפואיים הינו לכל הדעות נזק גדול, ולאחר קבלת פרטים מהנתבעת ניתן יהיה לאמוד את הנזק לכל מבוטח. 
לדברי עוה"ד  קליין שטיינמץ ודיואני, חוק תובענות ייצוגיות מאפשר לתבוע עד שבע שנים אחורה, ועל כן, סכום התובענה הייצוגית עלול להגיע ל 2.6 מיליארד שקלים. הבקשה לתובענה ייצוגית הוגשה היום (12/9) ע"י עורכי הדין אווה קליין-שטיינמץ וסאלח דיואני, בשם - מבוטחת של קופת חולים 'כללית, אל בית הדין האזורי לעבודה בת"א.
מכללית נמסר: ״כללית מקפידה על שמירת פרטיות מטופליה ומקדישה משאבים ומאמצים רבים לצורך אבטחת המידע. בניגוד לנטען, לא קיים "כשל אבטחה" כלשהו במענה האוטומטי של מוקד *2700 ובכלל זה גם לא ניתן לקבל באמצעות המענה כל מידע רפואי אודות מטופלי הקופה. כללית תגיב לדברים כמקובל בבית המשפט״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה